neděle 2. července 2023

Tour de Fleece 2023 (TDF 2023), první týden

Rok se s rokem sešel a máme tu zase Tour de Fleece! Pseudozávod přadlenek na kolovrátku. Letos jsem se rozhodla, že se budu věnovat čistě jen pletení. Možná že na nějaké to předeníčko taky dojde, přece jen mám ještě pár krásných česanců doma, ale jak teď bydlíme provizorně u tchyně, není úplně prostor tahat si tam všechny krámy. Stačí mi, že se mnou jela krabice z Lídla plná klubíček a rozpletených projektů, s nimiž vás během „závodění“ ráda seznámím.

Letošní cyklistický závod Tour de France se pojede ode dneška do pondělí 24. 7. 2023. Jedná se o 110. ročník a jede se tradičně ve Francii, ale začíná se ve španělském Bilbau (vloni se začínalo v Dánsku). Cyklisty čeká 3404 kilometrů rozdělených do 21 etap. Ty jsou letos proloženy pouze dvěma odpočinkovými dny.

My, šílené pletařky, se organizujeme na Ravelry ve skupině Tour de Fleece, kde se snažíme každý den publikovat fotku toho, co jsme upředly či případně upletly. Chci to dělat i na svém blogu o tvorbě. Takže se můžete těšit na nový seriálek, naleznete zde

Závodu se účastním už od roku 2017, ale zatím jsem ho nikdy nedojela celý, protože mi do toho obvykle vlezla dovolená někde na horách. Ale letos to poprvé vypadá, že na dovolenou vyrazíme později.

Je čas šlápnout do pedálů. Nebo aspoň do jednoho, pokud máte kolovrátek pouze na jednu nohu jako já.

Pravidelní čtenáři už určitě ví, že se každý rok v červenci koná slavný cyklistický závod Tour de France a že v rámci něj se snaží pletařky a hlavně přadlenky (kdo ví, jestli je to to správné slovo), plést či příst každý den. Ideálně takové věci, které odpovídají obtížnosti závodu. Takže když je vysokohorská část, přede/plete se něco náročného: krajka, korálky a podobně, a na rovince se frčí rychlostí blesku. Někdo si měří (kilo)metry, které upředl, já si občas počítám oka, protože mi to připadá nesmírně zajímavé.

Když jsem koukala na svoje staré články o Tour de Fleece, zaujalo mě grafické ztvárnění Tour de Fleece pomocí zentanglových motivů v roce 2020.

Etapy:

So 1. 7. kopcovitá Bilbao (Španělsko), 182 km: Dneska jsem se věnovala obepletení čtverce šátku Powerlicious Hap od Raina K, o němž jsem psala zde. Nahodila jsem ho dvojitě 27. 10. 2022 z šedivé huňaté Alpaca Brushed Silk od DROPS. Aby to ale nebyla totální nuda, rozhodla jsem se uplést brioche okraj z bílé (hlavní barva, tj. MC) a červené jako podklad (CC).

Ne 2. 7. kopcovitá Vitoria-Gasteiz – Saint-Sébastian (Španělsko), 209 km: Jelikož dneska jedeme kopcovitou krajinu, rozhodla jsem se nahodit nový projekt. (A taky proto, že 2. července ještě nemám nic nahozeného ve svém kouzelném kalendáři.) Ideálně se na to hodí trochu krajkový šátek Latticework od Rosemary {Romi} Hill, čímž se zároveň mohu zapojit do jejího projektu na Ravelry Summer of Lace KAL. Už mám prvních 24 řad. Začátky jsou vždycky rychlé. V mém pojetí se bude jednat o pěkně tlusťoučký krajkový šátek (ideální na podzim), protože jsem se rozhodla použít klubíčko ze zásob Infinity. Na 150 gramů má 600 metrů a postupně přechází od khaki zelené přes fialovou do světle šedé. A je to stoprocentní vlna od Woolove.it.

Úplný začátek šátku Latticework

* Mezi názvy jednotlivých destinací budu dělat poslušně pomlčku (ne spojovník), ale dovolím si je oddělovat z obou stran mezerami i v případech, kdy budou některé jednoslovné. Viz článek pro geeky: Mrcha pomlčka a prevít spojovník.

Žádné komentáře:

Okomentovat