pátek 31. prosince 2021

Ponožkový rok s Upletusi

Cílem bylo uplést za rok 12 párů ponožek. 

Začala jsem s jednoduchými tlustými Rye od Tincanknits. Pletly se poměrně snadno a dobře přibývaly. Opravdu pohodové pletení do autobusu na cestu do práce.

Druhé dokončené byly opět dvojitě pletené ponožky, tentokrát s názvem Roosimine od Caoua Coffee a darovala jsem je příteli k Valentýnu. Byla to makačka, protože místo ponožek ve velikosti 38 jsem pletla ve velikosti 46, což dost ovlivnilo i spotřebu. Zvláštností těchto ponožek je technika použitá k vyplétání vzoru, říká se jí roosimin a trochu připomíná vyšívání v průběhu pletení. 

Jako třetí jsem upletla tenké Pillars od Lisa Stichweh opět pro sebe a k tomu ve stejných barvách jako ty první a druhé. Tou dobou jsem si říkala, že by bylo roztomilé mít všech dvanáct párů barevně sladěných tak, že bych třeba k prvním barvám přidala nějakou další jako doplňující a další ponožky upletla především z této doplňující.

Čtvrté dokončené byly bavlněné Elemental Socks od Laura Fahlin. Jsou z jednoho klubka, které postupně mění barvu a tak trochu bohužel se k té původní už nestihne vrátit. Takže jedna ponožka je růžová a druhá modrá! Což je i na mě dost divoká kombinace.

V září jsem upletla tenké bavlněné kotníkové ponožky zvané Jeeves od Sarah H. Wolf opět pro sebe.

Následně jsem dokončila už delší dobu rozdělané Rivers of Mars od iamknitting designs z příze od Upletusi. Konkrétně kouzelné Alegrie, což byla podmínka pro účast v soutěži.

Sedmými dokončenými ponožkami byly náročné Laurelhurst od Star Athena, které jsem pletla na nekvalitní kruhové bambusové jehlici, která se mi při pletení Neat Ripple Socks od Winwick Mum nalomila a taky odlomila od lanka.

Deváté by měly být Compost Socks od Solène Le Roux a desáté Wriggle od Becky Greene.

Několik dalších jsem pouze nahodila a rozpletla k nějakým problémům.

Poznámka z úterý 21. 12. 2021: Jsem truhlík! Mám nahozeno jen desatery ponožky! A to jsem si nahoře v článku psala, že jich má být dvanáct!

Poznámka ze středy 29. 12. 2021: K dnešnímu dni mi chybí ještě čtvery ponožky. Sice pravděpodobně stihnu dvoje (Wriggle a Neat Ripple socks) dodělat, ale honbu za dalšími dvěma páry jsem už vzdala. I deset párů za rok zní skvěle! A to jsem původně chtěla plést ještě v rámci prosincového GALu ponožky, svetřík a Fridu (šátek).

Žádné komentáře:

Okomentovat