pátek 3. prosince 2021

Inspirativní kurzy

Protože mám sklony pořád něco dělat, oddávat se výzvám, zkoušet něco nového, rozvíjet se v různých směrech a celkově být renesančním člověkem, objevila jsem online kurzy, které vám mohu doporučit, pokud máte jen trošku času. 

Coursera

Pokud netrváte na certifikátu, můžete se pustit do mnoha kurzů zdarma. Což je výhodné nejen pro vaši peněženku, ale i pro případ, kdy si nejste jisti kvalitou či tématem kurzu, nebo svými časovými možnostmi. Myslím, že si můžete kdykoliv kurz zaplatit a získat tak i ten certifikát, kdybyste ho náhodou na něco potřebovali.

Mám rozdělané dva kurzy. Z dřívějška velmi pěkný Social Psychology od Scotta Plouse z  Wesleyan University, ale trochu jsem nestíhala časově. Nicméně plánuji se k němu vrátit, protože to bylo jak poučné, tak vtipné. A teď dělám A Life of Happiness and Fulfillment od Dr. Rajagopal Raghunathan z Indian School of Business. Což je taky fajn kurz, který mi připadá přínosný, ale není tak zábavný. 

Kurzy jsou v angličtině, ale ani pro začátečníky to není žádný problém, protože vždy u videa je přepis toho, co dotyčný říká. Ten můžete snadno vzít a prohnat Google překladačem. Výsledky jsou více než dobré. Jenom to samozřejmě prodlužuje dobu studia, takže se snažím alespoň u lehčích částí spíše jen poslouchat, než si to nejdřív přečíst a pak poslechnout.

Kurzy jsou z nejrůznějších oblastí, od medicíny přes finance.

Doměstica

Tenhle portál nabízí spíš kurzy z oblasti marketingu nebo umění (kreslení portrétů, skicování či psaní románu, ale také háčkování), ale také práci s webem, Adobe atd. Ale pokud neumíte anglicky nebo příslušným jazykem, budete asi v háji.

Duolingo

Skvělé pro učení jazyků. Zejména mě baví sova, která vás citově vydírá (je smutná a píše vám maily), když kašlete na procvičování. Z češtiny se můžete zatím učit leda angličtinu. Pokud už umíte anglicky, můžete zvolit, že váš základní jazyk je angličtina a začít se učit maďarsky, italsky nebo třeba japonsky či čínsky. A taky si můžete dát cíl, kolik bodů (XP) chcete za den udělat a případně se s kamarády trumfovat. 

Kurzy pro radost

Kurzy v češtině k všemožným tématům od kreslení (pravou mozkovou hemisférou), přes paličkování, patchwork, šití bot z kůže jen tak doma, přes kurz přípravy kávy nebo výcvik psa až po údržbu ovocných stromů řezem či rychločtení. Většina v češtině, některé úvodní lekce zdarma, takže nekupujete zajíce v pytli. Zakoukala jsem se do kreslení karikatur, ale nakonec mi to přišli příliš složité, takže jsem to zase vzdala.

Seduo

Výhodou je opět čeština. Musíte se jenom zaregistrovat. Je to zdarma. Akorát kdo si má pořád všechny ty registrace pamatovat, že? Kurzy jsou opět z nejrůznějších oblastí od leadershipu, přes marketing, osobní rozvoj až po právo, agilní a projektové řízení.

Žádné komentáře:

Okomentovat