pondělí 6. prosince 2021

Inspirující kreslíři: pastelky, květiny a kočky

Prvně jsem si myslela, že vám něco pěkného nakreslím, když jsem se chtěla v pondělí věnovat kreslení, ale následně jsem od toho upustila. Zabralo by to spoustu času, který teď stejně nemám, a viděli byste jenom jeden obrázek. To není bůhvíjak inspirativní. Ať už by to byla vánoční hvězda, cesmína, nebo vánoční stromeček.

Při toulkách po obrázcích k inspiraci jsem narazila na několik umělců:

Marii Brožovou už znáte z mých článků Marie Brožová, Pastelkování, její obrázky najdete na pastelky.cz a Galerii Pastelka v Praze na Malém náměstí, což je skoro na Staromáku. O jejím kreslení a metodě si můžete přečíst zde.

Kristina Kemeníková kreslí hlavně rostlinky, zveřejňuje svoje obrázky na Pinterestu, prodává přes Etsy, na Instagramu (kristinakemenikova) má 113 tis. sledujících... Zalíbil se mi třeba tenhle. Na jednu stranu by člověk řekl, že je to až dětské, málo propracované, téměř bez perspektivy (hlavně dům). Na druhou stranu to tak hezky dýchá tou pohodou. Nebo myší rodinka (zde). A přesně v tomhle vidím sebe. Teda až na to mimčo.

Líbí-li se vám kytky, můžete pokračovat prohlídkou galerie Laivi Põder z Estonska, ta má v nabídce například narozeninový kalendář, pokud jste se s tím někdy setkali. Je to krásně ilustrovaných dvanáct listů s jednotlivými měsíci a dny, k nimž si můžete dopsat narozeniny. Nejsou tam roky, takže vám takový kalendář vydrží téměř věčně.

Pokud milujete kočky, neměla by vám uniknout Terry Runyan a její instagramový účet. Její webovky najdete zde. Jsem zcela unesena! Třeba tohle video je fakt boží! Dokonce napsala knihu o malování vodovými barvami Painting happiness Creativity with Watercolors. Podle ní je důležité malovat denně, nedělat si hlavu z chyb a povzbuzuje ke zlepšení všímavosti. V této souvislosti jsem narazila na knihu jiného autora: Bley Hack, která mi připadá zajímavá spíše tím, že se zaměřuje na věci, které máte běžně doma. Watercolor painting at home. Easy-to-follow painting projects inspired by the comforts of home and the colors of the garden.

K těm kočkám bych ještě doplnila zenové kočky od Nicholase Kirstena Honshina. Má zajímavé heslo: Trust Your Heart. Transform your home, office, and body with our fine artwork!

Určitě by vám neměla uniknout Bijde Hansje s harmonickými obrazy evokujícími klid a mír. 

A pokud byste chtěli s akvarelem začít, tady je příjemný návod a informace, co od toho čekat.

Žádné komentáře:

Okomentovat