pondělí 20. prosince 2021

Frida Kahlo je všude

O téhle mexické malířce z počátku dvacátého století jsem před nedávnem slyšela poprvé. Zřejmě proto, že mě malíři vůbec nezajímají. Ale na téhle dámě je něco fascinujícího. Probírali jsme ji v učebnici angličtiny. Už nevím proč. Možná kvůli její práci s barvami. 

O jejím životě si můžete přečíst třeba na Wikipedii zde.

Pak jsem na ni narazila na Ravelry. Hned několik vzorů se jmenuje podle ní. Celým jménem, nebo jen křestním. Často jsou to panenky (amigurumi), ale třeba taky svetr s vyplétaným jménem a kytkou. Najdete i návod na rukaviceA to nejdůležitější: neodolala jsem a pustila se do KALení pleteného šátku Frida, protože mě zaujala jeho zvláštní vlnka.

A ještě jedna poznámka na závěr (magická koincidence ;-)): Galerii hlavního města Prahy v městské knihovně probíhá od 15. 10. 2021 do 16. 1. 2022 výstava fotografií právě Fridy Kahlo. Více zde: https://www.ghmp.cz/vystavy/frida-kahlo-fotografie/. Akorát to vypadá, že už jsou vstupenky tak trochu vyprodané. Nějaké fotky najdete i na dříve uvedeném odkazu.

Žádné komentáře:

Okomentovat