pondělí 22. února 2021

Tincanknits: Rye (2)

V minulém článku s tímto názvem jsem psala o ponožkách Rye, které jsem upravila o barevnou kombinaci od DROPSu 0-957 Blueberry Hill, kdy pletete ze dvou přízí najednou a postupně je vždy po jedné vyměňujete za jinou (postup jsem popsala právě v předešlém článku). 

Předně musím říct, že dost hřejí. Což byl pochopitelně účel. Příjemné je také to, že se bez problémů vejdou do botasek, které nosím. Takže je lze používat na běžné denní nošení, ne jen do hor v pohorách. Minule jsem zmínila, že se jedná o levnou přízi z Normy (obchoďák), takže nyní poskytnu pár dalších detailů:

  • název: ElleNor Strumpf- & Sportwolle / Ponožková a sportovní vlněná příze 6 x 50 g superwash,
  • složení: 75 % střižní vlna superwash (schurwolle), 25 % polyamid,
  • návin: 210 m na 50 g, 
  • v balení je šest klubíček ve třech barvách, dvě barvy jsou jednobarevné, poslední dvě klubíčka jsou melírovaná (použila jsem klubka z různých balení, tenkrát jsem si koupila asi 3 taková balení), barva 202,
  • doporučené jehlice 2,5–3 mm, očekávaný vzorek: 22–23 ok na 31–33 řad,
  • dovozce/výrobce: Feria Textil GmbH.

Povšimněte si toho výrazu superwash, to znamená, že je můžu prát v pračce. Což je super, protože je plánuji jako zátěžové. Chci na nich vyzkoušet, co takové pletené ponožky vydrží. Jedna kamarádka říká, že mnohem víc než kupované, druhá zase, že se hned prošoupou. Tak uvidíme. Tyhle by měly mít i vytrvalostní složení, když je v nich ten polyamid.

    Nyní bych ráda povyprávěla o tom, co jsem se naučila při pletení těchto ponožek: 

    1. I u sebejednodušších ponožek je potřeba dávat pozor na vzor a pořádně si přečíst instrukce. A taky si je jednou za čas zopakovat. Abyste nepletli obrace, když máte plést vroubkem.
    2. Trochu menší ponožky se roztáhnou, ale možná by pak nemuseli vydržet tolikero nošení.
    3. Vršek byl pleten 1 oko hladce, 1 obrace, u paty se nejprve upletla zadní část (bohužel jenom hladce bez jakékoliv výztuhy), pak se ubíralo a pak už se splétalo s nahozenou boční částí. Velice jednoduché a pohodové pletení.

    P. S.: Můžete srovnat s jinými mými ponožkami (Blueberry Hill) ze stejných klubek.
    #upletusiponozky

    Žádné komentáře:

    Okomentovat