pondělí 1. února 2021

Tincanknits: Rye (1)

Jak jsem minulý týden slibovala v článku Ponožkománie, tak plním a píšu o ponožkách, které jsem nahodila v rámci Ročního ponožkového KALu 2021 s Upletusi. Jako první jsem chtěla nahodit něco snadného, rychle přibývajícího a přitom veselého. 

Už nějakou dobu mě lákaly tlusté ponožky Rye od tincanknits. Mají je i v tenčí verzi s názvem Rye light, které se pletou z klasické síly fingering, zatímco tyto jsou z tloušťky worsted (9 wpi), čemuž odpovídá například příze Malabrigo Yarn Arroyo, Schoppel-Wolle Zauberball Crazy, Manos del Uruguay Alegría. A právě tu Alegríi bych někdy ráda vyzkoušela, protože Radka z ní má moc pěkné ponožky, ale teď jsem chtěla využít „zbytky“ svých ponožkovek z Normy, která se mi zdála ideální na použití ve dvou. 

A tak jsem trochu zkombinovala dva návody: již zmiňovaný Rye a DROPS 0-957 Blueberry Hill, kdy upletete 4 centimetry přízí barvy A+A, pak 4 cm A+B, dále B+B, B+C a pak patu a přilehlé okolí kombinací C+C, no a nakonec se zase postupně vracíte k A+A na špičce. Je to parádní nápad, zejména když máte pestřejší příze (pruhované), takže vám to krásně stínuje (anglicky fade, úchylně počeštěle fejduje). 

Akorát se mi podařila taková menší chybka. Jak jsem si spokojeně pletla v autobuse na čtyřech jehlicích, trojkách. Nějak jsem nepomyslela na to, že vroubek ve střední části vzniká tak, že jednu řadu pletete hladce a druhou obrace. Jednoduše jsem prostředních dvanáct ok pletla stále obrace, až někde u paty mi začalo být divné, že se mi ponožka tolik kroutí. No, už se mi to nechtělo předělávat. A Radka přece psala, že si máme vyzkoušet na ponožkách něco nového. Takže pryč s perfekcionismem a polovinu ponožky jsem udělala „po svém“ a polovinu správně. 

Samozřejmě počítám s tím, že každý pár ponožek upletu jinou metodou, nebo aspoň z výrazně jiné příze, abych se opravdu něco nového naučila.

Mějte se krásně a pojďte to zkusit taky. #upletusiponozky

Žádné komentáře:

Okomentovat