pondělí 8. února 2021

General Hogbuffer: Stripe Tease (1)

S nahazováním ponožek je to jako s chlastem. Důvod se vždycky najde. 

Minule jsem ponožky nahazovala s radostí: to byly ty k těm narozeninám Sherlocka Holmese. Kdyby vás to víc zajímalo, psala jsem o nich zde. ;-) A o těch narozeninách tady

No a teď ze žalu. Měl to být krásný společný víkend strávený s mým miláčkem. A? Ve čtvrtek mu zavolali, že v sobotu půjde do práce. Jako by nestačilo, že v pátek přijde kdovíkdy, protože bude na honu (honě je taky správně dle ujc.cas). Navíc u něj „jít do práce“ není jen tak, dělá osmadvacítky, což znamená, že se vrátí nevyspalý v neděli asi tak ve tři hodiny. To už z toho víkendu opravdu moc nezbývá, že? 

Takže jsem – proti smutku – nahodila ponožky. Až si říkám, proč to tak nedělají ostatní. I když, je to taky návykové a taky to leze do peněz. Ale zase to hřeje. I v zimě. Což se u chlastu nedoporučuje. 

Vybrala jsem si ponožky Stripe Tease od General Hogbuffer, které se mi už dlouho líbily, a hlavně mě napadlo, že bych je mohla uplést v tloušťce worsted stejně jako Rye a pracovat tak na spotřebovávání (ha ha ha, to se v tom množství pozná!) ponožkových přízí. Rye jsem pletla na 40 ok, tak jsem tentokrát nahodila 48 ok, protože to měl být násobek šesti (42 ok) plus šest navíc. To proto, že se budou skládat z šesti postupně pletených pruhů. Zvolila jsem kombinace hnědých a oranžovou, aby to bylo veselejší. Nechtěla jsem totiž plést ze stejných modrých, aby to pak na konci roku nevypadalo, že pletu jenom modré ponožky. Naopak promícháváním nejrůznějších přízí a vytvářením rozličných kombinací by celá moje letošní souprava ponožek mohla vypadat vskutku kouzelně. (Pokud se mi ji podaří dokončit, samozřejmě v to doufám.)

Takže jsem vzala dvě klubka Fabel od firmy DROPS v následujících barvách:

  • oranžová = Fabel barva 153, šarže 3631,
  • hnědá = Fabel barva 915, šarže 7461,

a hnědomodrou 
Polovina první ponožky
ElleNor Strumpf- & Sportwolle. Ještě uvažuji, zda budu dělat každý proužek pěkně dvojitě z jedné barvy, nebo vždy jednu nit z té dané příze a druhou z následující. Mmm, to by mohlo být pěkné a zajímavé. Uvidím. Vypadalo by to následovně: proužek barvami A+A, proužek barvami A+B, proužek barvami B+B, proužek barvami B+C... a tak dále. 

Ponožky jsem nahodila 23. 1. 2021, tedy přímo v den, kdy jsem dokončila Rye, takže se nemůžete divit, že mě to s těma barvama ještě nepřešlo. 

Ještě můžu poznamenat, že jsem obě klubka Fabel původně zamýšlela na šátek DROPS 173-19. Jenže... jednak mám šátků spoustu (a další spoustu jich mám ve frontě přání k upletení), a jednak šátek z Fabel asi zrovna není tím pravým, protože tahle příze leckdy kouše. Někdy je sice perfektně jemná, ale proč to riskovat. Navíc s úpravou superwash a možností praní v pračce přímo vybízí k pletení ponožek. 

Takže hurá do toho. Další ponožky na pohodové pletení v autobuse, které zapadnou do projektu #upletusiponozky.

2 komentáře: