pondělí 27. září 2021

Svatební shetlandský šátek ve fotografiích

Seskaná dvounitka
Neodolám a znovu se vrátím k svému prvnímu šátku, který jsem upletla z vlastnoručně upředené příze. Je menší, než jsem si myslela a přála, ale stejně mě fascinuje. Taky jsem původně chtěla, aby byl pavučinkový, klidně čtverec o straně dva metry, který bych použila jako svatební závoj a v zimě se do něj pořádně zachumlala. No, tak tak jemně zatím nepředu, a hlavně jsem neměla odvahu plést z jednonitky, protože si nevěřím, že jsem ji upředla dostatečně pevně, aby se mi pak výsledný výrobek nerozpadl.

Jsem nadšená především z nestejnoměrně upředené příze. Díky tomu je vidět, že je ručně předená, i když někteří výrobci toto umí napodobit. A já někdy taky dokážu příst stejnoměrně, i když se o to moc nesnažím, protože se to pak prý špatně odnaučuje. 

Jednonitky připravené na seskání

Lem ze vzoru stará břidlice

Nevypnutý šátek trochu připomíná hadr (vespod sváteční „svatební“ ubrus)

Vypínání na stole ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat