pondělí 20. září 2021

Jenise Hope: Persian Dreams (1)

Jak jsem psala v článku Ravellenics 2021: svatební shetlandský šátek, jsou věci, o kterých mluvíte tak dlouho, až je jednou uskutečníte. Někdy mi takové věci trvají vážně vážně strašně dlouho. (Neměla jsem použít ještě jedno „strašně“? Nebo dokonce „strašlivě“?)

Nebýt blogu, ani bych nevěděla, jak moc strašné to je. Prostě jsem to nějakou dobu plánovala, měla pár nasyslených klubíček, a tak jsem si řekla, že vzhledem k tomu, že v srpnu mám málo nahozených projektů, viz můj kalendář Každý den v roce, nahodím právě teď deku Persian Dreams od Jenise Hope.

Měla jsem čas zrovna v sobotu 28. 8. 2021, a tak jsem s tím začala. Kdysi jsem si na ni koupila klubíčka Baby Merino od DROPS. Jsou „skána z jemných vláken 100% merino vlny (19,5 mikronů), získávané z volně chovaných ovcí z Jižní Afriky a Jižní Ameriky. Extra jemná a nedráždivá vlna, speciálně určená pro citlivou pokožku miminek a malých dětí. Příze je opatřena úpravou Superwash, což ji předurčuje k dennímu použití s možností praní v pračce.“ Deka by se tedy měla dát prát na jemné prádlo na 40°C bez použití aviváže. No, nevím, jestli na to budu mít odvahu, ale uvidíme. Klubko má 175 metrů na 50 gramů, patří do skupiny přízí sport (5 ply) a doporučené jehlice jsou číslo 3. Já si vzala k ruce ponožkovky asi tak tloušťky 4,5. Přece jen na vyplétaný vzor by to mohlo být akorát.

Když jsem pak mrkla do článků, jestli tu náhodou o téhle dece už něco nemám, nestačila jsem zírat. Rozepsaný článek z 26. 1. 2018! A v něm jenom fotka klubíček:

Klubka na deku a něco navíc

Ne všechna klubka budou použita na deku. Jednak proto, že jich je hodně a jsou tam evidentně i nějaká další, např. Fabel místo Baby Merina. A hlavně jsem ta světle fialová vlevo nahoře použila na Překvápko pro kolegyňku (můj článek), svetřík Little Jamboree pro její neteř nebo koho. Byl to skvělý návod, jestli jednou budu mít mimčo, chtěla bych pro něj mít taky takový svetřík. A to praní je fakt výhoda! Přece nebudu věčně poblitému miminku prát věci ručně!

Tak a teď už k samotnému pletení. Myslela jsem si, že vím, jak na to, ale najednou jsem si kruhovým nahazováním nebyla vůbec jistá. Ještě že máme všemocný internet! No... googlení pořádného videa mi taky dalo chvilku. Nakonec jsem našla Pinhole CO od Roxanne Richardson a myslím, že mohu doporučit. Byla jsem opravdu spokojená.

Když jsem si teda nahodila do kruhu všech potřebných 12 ok, objevila se nová zákeřnost zvaná M1T. Co to proboha je? Jasně, nějaký způsob přidávání ok, ale jaký? 

Opět jsem hledala videa, která by to názorně ukázala. Ke všemu mi překáží můj evropský styl pletení, kdy přízi navíjím na ukazováček levé ruky místo pravé. Naštěstí i pro nás s kontinentálním způsobem pletení existují návody. Našla jsem ho tady, ale pozor nejprve uvidíte přidávání M1A, které nás v tuto chvíli moc nezajímá.

P. S.: Tuhle deku jsem zmínila v článku Nejkrásnější háčkované/pletené deky na Ravelry dle Angeliky.

Žádné komentáře:

Okomentovat