pátek 10. prosince 2021

Diáře pro rok 2022

Pokaždé se divím, když vidím prodávat diáře. Vážně ještě někdo používá papírové? Když jsem je nabízela kolegům, odmítli diář i kalendář, ale to jsou všichni mlaďoši. Všichni jedou na elektronický kalendář (často od Googlu nebo v Outlooku, kde jde provázat s MS Teams), který je může upozornit na domluvené schůzky, cvičení, školení a vůbec leccos dalšího. Papírový kalendář ani diář na vás nikdy nezazvoní: Hej, je čas jít na angličtinu, moc ses zabrala do práce!

Pak taky často lidé dostávají takovouhle věcičku od zaměstnavatele, protože to vypadá pěkně a všude na obchodních jednáních reprezentují svou firmu, když vytáhnout krásný kožený diář a drahé pero. 

Dále je tu část lidí, která se zamilovala do Bullet journalu a svoje diáře si maluje sama z bločků, které jsou buď úplně čisté, nebo obsahují pravidelně rozmístěné tečky usnadňující přesnější vedení čar. Přiznám se, že k téhle skupině se řadím já, i když si do diáře nemaluji.

Kdybyste ale přece jen uvažovali o nějakém papírovém diáři, našla jsem pár zajímavých:

  • Diář Opatruj se navazuje na stejně pojmenovaný web, je kroužkový a každý měsíc vás seznámí s oblastí duševního zdraví a možnostmi, jak ji utužovat. Je ve dvou variantách: červený a modrý.
  • Čtenářský diář pro změnu vychází z knižní výzvy, o níž jsem psala zde. 
  • Lunární diář Krásné paní se hodí pro ty, kteří chtějí žít trochu alternativně.
  • Diář pro radost vlastním v nějaké starší verzi z dřívějška. Protože nerada utrácím za drahé diáře, ale náramně se mi líbil, koupila jsem si ho „prošlý“ a začala si k jednotlivým dnům psát vtipné nebo krásné zážitky. Bez ohledu na rok. 
  • 3 v 1: Matka roku 2022 Demotivační diář. Ačkoliv trojku autorek Veronika Arichteva, Martina Pártlová, Nikol Štíbrová nesleduji už proto, že mi přijde úchylné zakládat si reputaci na tom, že jste matka. Takových všude je! Ale pobavila mě jejich zásadní předsevzetí. Možná bych to taky ocenila, až budu mít děti a budu zoufale hledat nadhled.
  • Bílé místo je diář pro věřící, ale i tak vypadá zajímavě. Nadchla mě slova na deskách: Jeho plány (jsou větší než) moje plány, aspoň tak mi to říkala kolegyně. Na webu jsem našla jen „Jeho plány, moje plány“. Baví mě ta kombinace modernosti: to-do listy, prostor pro kresby, úvodní a závěrečné zastavení, měsíční plány... a podivnosti/staromódnosti (nebo jak to nazvat): biblické verše, „inspirace k modlitbě: inspirace, jak trávit čas s Bohem“ atp. Pro mě je to dost pohled do jiného světa.

Žádné komentáře:

Okomentovat