neděle 9. července 2023

Tour de Fleece 2023 (TDF 2023), druhý týden

Po 3. 7. rovinatá Amorebieta-Etxano (Španělsko) – Bayonne (Francie), 187.5 km. Přemýšlela jsem, jaké ponožky bych si chtěla uplést v rámci červencového SKA, a tak jsem vytvořila seznam ve stejnojmenném článku. Dokonce jsem je musela rozdělit na dvě části: topka a druhá třída, tedy taky pěkné, ale tolik po nich netoužím. (viz zde)

Nakonec po těžkém boji zůstali tři favoriti. Vzhledem k tomu, že jsem chtěla plést z klubek v zásobě, vybrala jsem pro pondělní nahození Grün ist die Hoffnung od Stephanie van der Linden. Použila jsem šedivé klubko s několika barevnými akcenty. Celebrations Color síly 4-ply, 420 metrů na 100 gramů, 75 % vlna, 25 % polyamid, která se může prát v pračce na 40°C. Barva 09423, šarže 11316. Dalších dvou Paws & 'Nip od Helle Slente Design a Polly Jean od MJ Kim se ale taky asi jen tak nevzdám. Na to jsou příliš krásné a zajímavé. A možná si je upletu opravdu jako kotníčkové. Přemýšlím, jestli by ta Polly Jean šla třeba z kiwi příze s proužkama, nebo by to ten vzor příliš rozbilo.

V pondělí jsem se věnovala pletení svetříku jménem Elton od Joji Locatelli. Protože tak nějak tuším, že pestré klubko Alegríe Huarache bude i v kombinaci s ledově modrým Kid-Silkem (mám naštěstí tři) málo, vypravila jsem se do mého oblíbeného obchůdku Yarn Queen Prague pořídit nějaké doplňující, protože tohle už Šárka nemá. Původně jsem měla zálusk na žlutou, protože i svetr Joji je žlutý, ale musela jsem uznat, že Cusco (A9038) se k té původní hodí víc. Těším se, jak budou vypadat společně. Šárka říkala, že mohu ty nudnější oranžové proužky rozbít tou původní barevnou. Tak uvidím. Já pomýšlela na to, že udělám tři pestré, tři oranžové, tři pestré a tak dál. A mezi nimi bude vždy ta ledově modrá.

Út 4. 7. rovinatá Dax – Nogaro, 182 km. Za úterý jsem upletla celou středovou krajku jedné ponožky Grün ist die Hoffnung nahozené včera. Použila jsem k tomu momentálně volné jehlice Addi CraSy Trio velikosti č. 2, tzn. 2 mm silné. Jsou dlouhé 21 cm. Vtip je v tom, že dvě kratičké jehlice jsou spojené pidilankem. Specialitou je, že jedna z jehlic má ostrou špičku (lace) a druhá normální. Nevěřila bych, že je to takový rozdíl, ale mám jedny minijehlice ChaoGoo (i když si hrají na kdovíco, je to Čína!) a ty mají obě stejně ostré a blbě se na nich plete, protože to člověka píchá do ruky. Ale zpět k Addi (německá kvalita, i když kdo ví, kde vyráběj), jsou to tedy tři kráťoulinké „kruhové“ jehlice a plete se na všech třech, což je stejně mnohem pohodlnější, než když se plete na pěti rovných.  

Středový čtverec krajky
Bohužel se ukázalo, že ta krajka nevypadá nic moc. Kvůli těm malým barevným ťupíkům lístky rostlinky trochu zanikají. Ale věřím, že se to zlepší, až se ponožka roztáhne na nohu.

St 5. 7. horská Pau – Laruns, 163 km. Čas nahodit další vzorek. Chci si uplést levný praktický svetr Pressed Flowers Cardigan od Amy Christoffers. Tak jsem sáhla po Opálu. Miluju barvy. Kdyby to náhodou někdo nevěděl. Takže jsem k černé Opal (6-fach, 75 % vlna, 25 % polyamid, barva 5303, šarže 3112) vybrala Fantastic Sky = modro-fialovo-zeleno-růžovou (barva 11220, šarže 3194), jenže jedna by mi nestačila a téhle jsem se odmítla vzdát, tak jsem se ji rozhodla doplnit pro mě netypickou růžovou (barva 7901, šarže 3042). Vzorek mi (bez vyprání) vyšel cca na 25 ok. V originále by to mělo být 24 ok. Takže pokud mám nahodit 219 ok a získat 91,25 cm, budu mít svetřík těsnější, protože ho budu mít široký 87 cm, ale ono to snad bude trochu pružné.

Inverzní barvy na vzorku: černé kytky a barevné pozadí, možná by to bylo hezké i takhle.
Čt 6. 7. horská Tarbes – Cauterets-Cambasque, 145 km. Přemýšlím, do čeho se pustím dneska. Vypadá to na krásný slunečný den, zatímco včera dost foukal vítr. Že bych se pokusila dokončit tuniku Laneway od Veera Välimäki, protože přesně tyhle jehlice budu potřebovat na výše uvedený svetr. ;-)

Pá 7. 7. rovinatá Mont-De-Marsan – Bordeaux, 170 km. Včera jsem tuniku nedokončila, ale aspoň jsem si přeměřila, že potřebuji doplnit ještě dva růžové proužky a pak už jenom udělat zelený lem na menších jehlicích. Než se do toho budu moci pustit, musím si z těch menších jehlic – 2,25 mm ChiaoGoo uvolnit dva lemy, které na nich mám nahozené: černý na svetřík Pressed Flowers Cardigan a fialový na retrosvetřík Jumper with patterned V-neck (11-17) od DROPS design. Takže dneska dělám na nich. 

A taky jsem zkusila udělat nový vzorek tenoučké zeleno-růžové příze. Nejdřív na jehlicích 2,25 mm ChiaoGoo, ale to mi vyšlo 30 ok a žádné moc vhodné návody jsem na tento vzorek nenašla. Jen pár použitelných:

  • Wray od Lily Kate France, svetřík na knoflíčky s krátkým rukávem
  • Lux od Melissa Wehrle, topík, ale pokud to je celé jen syntetické, asi by to nebylo příjemné a možná by to nepružilo
  • Madragoa od Filipa Carneiro, svetřík se šálovým límcem
  • Quiet Stars od Joji Locatelli, krajkový svetřík se šálovým límcem, ale nutno udělat nový vzorek na větších jehlicích, jestli mi to vyjde na 23,5 ok na 10 cm
  • Art Deco Ring od Yulia Vysochina, nádherný velikánský krajkový šátek
  • The Woods at Alby od Lanja Khon-Engheim, pěkný krajkový šátek
  • Botanical Lace Wrap od Purl Soho, pěkný krajkový šátek se vzorem, který chci vyzkoušet

Zároveň si říkám, jestli není třeba k přízi přidat něco dalšího, aby byla jemnější. Neznám totiž její složení, tak aby to nebylo příliš hrubé a škrablavé. Na druhou stranu, pak by bylo zase třeba zvýšit velikost jehlic. Druhý vzorek zkouším na jehlicích číslo 3 a nejsou to zase tak velká oka, abych tam nacpala ještě další nitku.

So 8. 7. kopcovitá Libourne – Limoges, 201 km. Na dnešní den je hlášená kopcovitá krajina, tak jsme vyrazili na turistiku na Vysočinu. Udělali jsme si výšlap na Melechov (715 m n. m.), kde byl cíl pochodu po čtyřech vrcholech od Klubu českých turistů. Dalšími z vrcholů jsou Vysoká, kterou jsem navštívila 11. 12. 2021 (viz můj článek zde), a pak Vestec a Babylon, ni nichž jsem nikdy nebyla. Tak třeba zase za dva roky. ;-) Dneska jsme našlapali pouhých 14 kilometrů, ale v tom vedru nám to stačilo. A taky jsme měli 336 metrů převýšení a ulovené 3 kešky.

V oblasti pletení jsem se věnovala krajkovému šátku Latticework, s nímž jsem význmně pokročila. Nebo jsem aspoň měla ten dojem podle stránek v návodu, ale realita je taková, že pletu část B a část C se bude pětkrát či víckrát opakovat podle množství příze a požadované velikosti šátku, takže jsem vlastně pořád na začátku. Taky má ten můj cípek zatím jenom 15 centimetrů!

Ne 9. 7. horská Saint-Léonard-De-Noblat – Puy De Dôme, 182,5 km. Dnes bych ráda pokročila s melounovými ponožkami, ale trochu nepříjemně mě překvapilo, že nemůžu najít, který den jsem je nahodila.

Žádné komentáře:

Okomentovat