pátek 14. července 2023

Tour de Fleece 2023 (TDF 2023), třetí týden

Po 10. 7. volný den. V pondělí měl být volný den, taky jsem skoro nic neupletla, ale pár oček do tuniky Laneway jsem přece jenom přihodila. Ráda bych si ji totiž už letos v létě vzala na sebe.  O víkendu jsem upletla vzorek z něčeho žluto-oranžovo-růžového, ale většinu klubíček jsem si zapomněla sbalit s sebou, takže to stejně nemůžu plést. Jenom jsem si chtěla poznamenat, že vzorek byl 22 ok na 10 cm a nejvíc se mi líbily návody: 

  • Fitted Top with Pattern od DROPS (95-25)
  • Sonam od Marie Wallin

S manželem jsme začali sledovat seriál Volha, což předznamenalo, že večerní pletení se buď omezilo – na rozdíl od večerů, kdy mi manžel četl a já vesele pletla – nebo zúžilo na vzory „bez koukání“. Seriál má na ČSFD 74 % a musím říct, že se nám líbí, protože se zdá, že věrohodně zobrazuje dobu komunismu se vším, co k tomu patřilo. Pětidílná minisérie je adaptací stejnojmenného románu Karla Hynie a prý ji lze vnímat jako svéráznou historii Československé televize. Zajímavostí je, že !složka, kterou estébáci Pekárkovi (Kryštof Hádek) vystaví, má evidenční číslo 25085. Jde o nenápadný vtípek tvůrců; podle zveřejněných dokumentů pocházejících z archívu slovenského Ústavu paměti národa (ÚPN) byl Andrej Babiš od 12. listopadu 1980 evidován jako důvěrník Státní bezpečnosti (StB) právě pod číslem 25085.“ [1]

Út 11. 7. kopcovitá Vulcania – Issoire, 167.5 km. Cestou z práce a do práce jsem se svědomitě věnovala pletení již zmiňovaných melounových ponožek. V metru je obdivoval pán se spící dcerkou v náručí, který mířil na nějaký závod pro děti na Hvězdě. Ale prý bude možná malá radši spát. Divil se, že by to měly být ponožky pro mě, ačkoliv jsem si je právě důležitě přiměřovala k noze, abych věděla, jestli už mám přestat plést, protože budu zužovat kvůli špičce.

Melounová ponožka

St 12. 7. rovinatá Clermont-Ferrand – Moulis, 180 km. Dokončila jsem tuniku do potřebné délky, přehodila na menší jehlice a pustila se do pletení lemu. Následovat budou kapsy a zapošívání konců. Pak ještě rychle vyprat a můžu ji hodit na sebe. Náramně se těším. A taky potřebuji uvolnit jehlice pro další pletení. 

Čt 13. 7. kopcovitá Roanne – Belleville-En-Beaujolais, 169 km. Dokončila jsem první melounovou ponožku. Tedy až na to, že ještě musím zapošít stehem Kitchener stitch špičku. A rovnou jsem na stejných jehlicích (2,5 ChiaoGoo) nahodila další vanilkové ponožky. To znamená ponožky bez nějakého zajímavého vzoru. Nejspíš je upletu jen lícovým žerzejem, protože budou samy o sobě dost barevné. A hlavně zvažuji, že na ně vyšiji, nebo vypletu, podle toho, co bude dávat větší smysl, nápis Ph.D., jak už jsem si dávno plánovala.

Vanilkové Ph.D. ponožky

Pá 14. 7. horská Châtillon-Sur-Chalaronne – Grand Colombier, 138 km. Vehementně jsem pletla ponožky Grün ist die Hoffnung.  A nahodila jsem na stejných jehlicích ponožky Polly Jean od MJ Kim, protože na ně mám chuť a protože je příznivé datum pro nahození nového projektu.  Už jsem o nich v rámci Tour de Fleece psala v druhém díle, když jsem hledala krajkové ponožky pro červencový krajkový speciál SKA. 

So 15. 7. horská Annemasse – Morzine les Portes du Soleil, 152 km. Trošičku jsem pletla ponožky Grün ist die Hoffnung. Ještě ve 21:45 jsme doma měli 27°C, takže mi bylo poněkud špatně z horka a kromě toho, že jsem se snažila hodně pít, jsem taky dost přes den spala. Jen připomínám, že přitom nebydlím v Praze, ale na statku s pořádně tlustými zdmi. Takže si nedovedu představit, jak strašně muselo být ve městě. Málem bych zapomněla, že jsem dneska nahodila Rosina Pullover/Sweater od FadenStille. A teď to ještě všechno někdy dokončit. ;-)

Ne 16. 7. horská Les Gets Les Portes du Soleil – Saint-Gervais Mont-Blanc, 179 km. Jelikož mi dneska bylo dobře, pletla jsem už na jehlicích číslo tři tělo fialového retro svetříku podle návodu od DROPS. Samozřejmě to moc nepřibývá, protože je to velice tenká příze a ke všemu na malých jehlicích. Ale už teď to vypadá hezky.

Žádné komentáře:

Okomentovat