sobota 12. listopadu 2022

Forget = zapomenout

Chybička se vloudila. Obrázek byl nakreslený včas, ale zapomněla jsem ho dát publikovat. Jejda, jejda. Lidi z Instagramu ho viděli dřív než vy!

Použila jsem kámoščino heslo a vtípek: proč se píše nad dveře (vybrala jsem nějaké pěkné, staré dřevěné kované) C + M + B? 

V Čechách píšeme K + M + B a znamená to... Taky jste si mysleli, že jsou to jména Třech králů? Kašpar, Melichar a Baltazar? 

Tak to jste stejně vedle jako když vám budu tvrdit, že se máte při odchodu z domu ohlídnout a ujistit se, že máte klíče (K), mobil (M) a brýle (B). Aby mi to sedělo do angličtiny, mohla jsem mobil nechat, ale v angličtině se píše C, takže jsem to nahradila za hotovost (cash) nebo platební kartu (card) a na B jsem dala knihu (book), nebo pro nás kreslíře sešit na kreslení/skicování (sketch book). A připadalo mi to vtipné a kreativní. ;-)

A teď, co to znamená to C+M+B nebo K+M+B? Je to požehnání Kristus požehnej tomuto domu (Christus mansionem benedicat). Zdroj, např. https://www.pastorace.cz/clanky/co-znamena-zehnani-kmb

Poslední požehnání paměti před odchodem z domu

Žádné komentáře:

Okomentovat