pondělí 16. září 2024

A Year of Light tester week 2024 (1)

Po 16. 9. 2024, Den první

Jsem plná vzrušení jako vždycky, když něco nového začíná. Jaký to bude? Co nového se naučím? 

A Year of Light je projekt Tamary Laporte na příští rok. Prý už žádný Life book, škoda, zrovna jsem s tím začala a líbilo se mi to. Ale třeba v tom pro mě nebude zase tak velký rozdíl. Co jsem se dozvěděla z poutače v e-mailu, půjde o čtyři základní prvky:

  • Malování doslovného světla (vzpomeňte si na měsíční svit, jak sluneční světlo propadá větvemi stromů, jak táborový oheň rozzáří obličej, lucerny, duhy, světlušky ve tmě atd.)
  • Technické zkoumání světla (vzpomeňte si na objekty v protisvětle, vysoce kontrastní světlo, šerosvit, Rembrandtův trojúhelník atd.).
  • Zachycení podstaty světelných objektů/bytostí (vzpomeňte si na mraky, motýly, peří, mýdlové bubliny, balónky atd.).
  • Zobrazování veselých obrazů nebo „emocionálního světla“ (mysli povznášející, dojemné, inspirující, emocionální, nadějné a radostné obrazy).

Dnešní cvičení jsou následující:

  • Tamara Laporte: Warm Up Class: Light & Bright (zahřívací lekce kreslení motýlka či můry),
  • Andrea GomollSoulscape of Light and Shadow (romantický západ slunce)
  • Tracy LizottePainting a Preening Swan (velice realistická labuť, něco opravdu náročného) „Naučím vás, jak malovat stíny na sluncem zalitou labuť, která si čistí peří, aby bílá peříčka praskla. Malování tvarů stínů bude velmi zábavné, protože umělci budou moci experimentovat s jejich tónováním studenými barvami, jako je modrá a fialová, nebo je zahřívat žlutou, díky čemuž nejen že se oblasti labutě na slunci rozzáří, ale také vytvoří hloubku v malbě.
  • Eulalia MejiaGleaming Mushroom (zářivá houba, je to zvrhlý a líbí se mi to!) Připojte se k Eulalii Mejia ve fascinujícím průzkumu bioluminiscence, přírodního jevu, kde živé organismy produkují a vyzařují světlo. V této lekci namalujete zářící houbu uhnízděnou hluboko v temném lese, zachycující tajemnou krásu přírody v noci. Pomocí kombinace smíšených médií a fluorescenčních barev se naučíte, jak přivést svou houbu k životu, aby vyzařovala nadpozemskou záři. Na konci lekce budete mít ohromující, zářivé umělecké dílo, které předvádí magickou souhru světla a stínu.

Tak jako u Kaleidoscopu je mi jasné, že bych se měla pustit především do labutě, i když se mi do ní bůhvíjak nechce. To, čeho se obáváme nás totiž může posunout nejdál! Nejde o to malovat dětské jednoduché veselé obrázky, jde o to vykročit do neznáma! Jen tak můžeme růst.

Žádné komentáře:

Okomentovat