pondělí 2. listopadu 2020

Katrin Schneider: Avion (4)

Už v červenci jsem publikovala článek (najdete zde) s tím, že mám svetřík Avion v podstatě hotový. Chyběly jenom kapsy a knoflíky. 

Levou zelenou kapsu jsem dodělala jako první. K zakončení jsem použila autorkou doporučený způsob three needle bind off podle videa Andreji Mowry (zde). Je to vlastně docela jednoduché: na dvou jehlicích vedle sebe máte rozdělenou pleteninu na poloviny a třetí jehlicí vždy projdete okem na první jehlici a následně i na druhé jehlici zleva doprava jako byste ho pletli hladce a pak jimi zpátky protáhnete přízi, takže je vlastně spletete dohromady hladce skoro jako k2tog.

Potom jsem se o prodlouženém víkendu na konci září pustila do knoflíkových lég. Levá byla jednodušší. Prostě jsem ji našpendlila a na šicím stroji přišila k léze. Moc nechápu, proč kolem toho všichni dělají takové cavyky. Vezmu, našpendlím (jenom nezapomenout zahrnout horní a spodní okraj, aby byl upravený) a po celém obvodu přišít!) Snažila jsem se být milá na svůj kufříkový šicí stroj značky Veritas, a tak jsem šila z lícové a stuhu měla na rubové. Někde jsem z ní tudíž sklouzla a místy to nebylo tak rovné, jak bych si představovala. Na druhou stranu  – je to z rubu, tak co?

Smyslem téhle  „operace“ bylo, abych nejela pleteninou po zoubkách podavače, a tudíž si nepocuchala svetřík a hlavně nenasbírala do šicího stroje spoustu vláken. Což by se mu pak nemuselo líbit. 

Dle pomůcky, na kterou odkazovala Reil autorka blogu Upletusi zde, jsem si zkusila celý postup nastudovat. Jenže to nejhorší tam nebylo! Jak ušít na stroji hezkou a funkční knoflíkovou dírku?

P. S.: Velikost knoflíkové dírky vyměříte nejlépe tak, že přiložíte knoflík a nad ním a pod ním uděláte vodorovnou čárku.

Naopak mi pomohlo, jak tam pěkně zaznačili, kam našít knoflíky. Dělá se to takhle: už máte přišité obě légy. Položíte svetr k sobě légami, jako byste ho chtěli zapnout. A do každé knoflíkové dírky vpíchnete špendlík a opatrně roztáhnete strany od sebe tak, aby vám špendlíky zůstali zapíchnuté přesně tam, kam máte našít knoflíky. Chytré! A elegantní.

Žádné komentáře:

Okomentovat