čtvrtek 28. května 2020

Inktober 52

Jak už jsem psala dříve v článku Inktober 2019 smyslem je hlavně kreslení a inspirace k němu. A taky možná ta legrace, jak každý pojme stejný námět jinak. 

Původně a oficiálně spočíval Inktober v tom, že celý desátý měsíc (říjen = oktober) každý den kreslíte jeden obrázek. Oficiální stránky najdete zde: https://inktober.com/. Ale protože se ne každému chce čekat až do října. A ne každý dokáže kreslit každý den, vymyslel někdo Inktober 52. Celkem logicky si správně domyslíte, že se  v rámci této výzvy maluje každý týden v roce jeden jediný obrázek. I tak to ovšem není nic jednoduchého. 

Začala jsem s tím pozdě a netrvám na tom, že dokončím nebo vůbec udělám celou výzvu. Jenom mi přišlo jako dobrý nápad zkusit si něco z toho opravdu nakreslit. 

Ale samozřejmě kolem toho vyvstaly různé otázky.

Kreslit fixem a používat zentanglové vzory? 
Pomohlo by mi to se v tomto směru rozvíjet. Na druhou stranu by mě to brzdilo ve všech ostatních směrech. Také se černým fixem dost těžko plní zadání „zelená“.

Kreslit jen tak, co mě napadne, nebo do předem dané škatulky?
Opět první varianta poskytuje volnost, na druhou stranu mi vznikne ničím neucelený soubor obrázků. ... Potřebuji mít ale ucelený soubor obrázků? První možnost znamená volnost a kreativitu. Co mě napadne, můžu kreslit. Ale už to není tak vzrušující, jako kdybych se snažila nacpat všechny svoje výtvory do nějaké škatulky. 

Třeba jako když mě napadlo, že všechny moje obrázky budou nějakým způsobem zapadat do mého seriálu na Angeliky bločku „na statku“ (najdete zde). To pak je někdy snadné, třeba nakreslit něco zelené, ale někdy taky ne, třeba když mám nakreslit draka... tak se nechte překvapit.

Žádné komentáře:

Okomentovat