středa 3. července 2024

Projekt: Zelené šaty

Uff, tohle je trošku můj projekt. Má spoustu miniúkolů... už jsem z té práce zblblá. Jak používáme Asanu, která je v angličtině, tak úkolům říkáme tasky (v ANJ task) a subtasky. Samozřejmě i dle teorií time managementu je vhodné si jeden velký úkol jako ušít šaty rozdělit na menší části, aby se vám s ním snadněji pracovalo a také abyste věděli: 

  • co kdy máte udělat, 
  • co můžete dělat zároveň, 
  • jaké je pořadí jednotlivých činností.

Udělala jsem si k tomu ve svém, ne tak docela bullet, journalu projektovou stránku jak radí Knitsonik, ale jednak jsem ji ještě nedala do rejstříku, takže věčně nevím, kde ji mám hledat. A jednak jsem na její druhou stranu neprozřetelně vytvořila projektovou stránku Korokie (zlatého svetříku), takže jsem ji pak vyndala a dala bokem, abych na ni mohla koukat večer při pletení.

Když už ji konečně mám, trochu mě jímá hrůza z té spousty úkolů, které potřebuji vyřídit. A hlavně z toho, že jich tam valná většina není! Objeví se totiž cestou. Třeba, že bych si měla přečíst, jak se šijí šaty z hedvábí. Ne snad, že by moje látka byla hedvábí, ale spíš proto, že jsem úplně zapomněla, že v Burdě nejsou u střihů švové přídavky, takže si sice můžu střih obkreslit z papíru na látku, ale nesmím stříhat těsně kolem něj, abych to pak měla za co přišít. 

Zrovna tak by se mi v úterý bylo bývalo hodilo vědět, že mám cupro a ne lyocell, jak jsem si špatně pamatovala. Možná bych se s tím pak nežehlila tři hodiny zbytečně. Pořád je to totiž zmačkaný. Ne moc, ale je to vidět.

Takže pro zájemce a pro příště tady je seznam úkolů, když chcete šít šaty a jste poloviční začátečník.

  1. vybrat si střih (v mém případě z Burdy) 
  2. vzít si míry a vybrat si dobře padnoucí velikost (vyšší dívčí je kombinace více velikostí, např. větší přes prsa a menší v pase)
  3. zjistit jakou látku a kolik jí budete potřebovat (také její údržbu – lze prát v pračce a na jakou teplotu, lze žehlit? Nebo se musí dávat do čistírny? Budete to ochotni dělat po každém nošení?)
  4. koupit látku
  5. pokud je to potřeba (většinou ano) vyprat a vysrážet látku = na teplotu, na jakou pak budete prát výrobek
  6. vyžehlit
  7. překreslit střih na papír
  8. přenést střih na látku
  9. mezitím koupit vhodnou nit, zip, knoflíky, šikmý vlizelínový proužek, gumu, podšívku a další věci uvedené v návodu, ať se tím pak nezdržujete, v mém případě to byla černá krajkovina. Vyplatí se jít do obchodu s kouskem látky, ze které budete šít, ať můžete posoudit, jestli se to k sobě hodí.
  10. ušít živůtek
  11. ušít sukni
  12. spojit živůtek se sukní
  13. zakončit sukni dole (u dlouhých šatů s kolovou sukní to klidně může být samostatný krok na šest hodin = u mě byl)

Žádné komentáře:

Okomentovat