pondělí 8. července 2024

Dům Hallivellek (1)

Když jsem si hledala architektonickou památku, kterou bych ráda kreslila v kurzu Heart Centred Home od Sally Walsh (v rámci Life Book 2024), jako první mě napadl můj oblíbený dům z amerického seriálu Čarodějky z devedátek. Tak trochu jsem na něm vyrůstala, ale svou touhu po zhlédnutí kompletního seriálu (178 dílů rozložených do osmi řad) jsem mohla uspokojit až na vysoké škole díky internetu. 

Lektorka sice ve svých lekcích kreslila svůj dům, ale já už si v testovacích lekcích vloni v říjnu ověřila, že není problém stejnou metodou kreslit skoro cokoliv jiného. Samozřejmě až na drobné nuance (jako když potřebujete poradit s barvou na blonďaté vlasy a kreslí se bruneta). Takže jsem si v první fázi skicovala všechny detaily. Rozhodla jsem se, že vynechám skicování nanečisto, protože když jsem viděla kolik věžiček, okýnek, sloupečků a všech dalších bláznivinek tam je, bylo mi hned jasné, že tohle teda dvakrát opravdu kreslit nechci. Samozřejmě uznávám, že když se první skica nepovede, lze ji na druhém papíru snáze posunout o část, kterou jsem předtím neodhadla. Ale stejně jsem se to rozhodla risknout.

Hrubá skica tužkou

Protože to má být dům, který miluje, dokresluje si tam lektorka různé vylomeninky, jako že z komína stoupá srdíčko, na okně má truhlík s muškáty a kolem celého domu visí světýlka a balónky, které by tam její manžel nechtěl. Mně se dům ze seriálu líbil tak, jak byl, takže jsem se rozhodla tam žádné další detaily nevymýšlet. Stejně jich je tam spousta a to to maluji na A3.

Používám své oblíbené kulaté anilínové barvy. Ještě mám jedny v hranaté kazetě, ale s těmi se mi zatím nepodařilo skamarádit, protože na můj vkus barví velmi málo. Ale pro dílo této lektorky by to možná bylo ideální. Pracuje totiž především s jemnými pastelovými odstíny. Překvapuje mě, že se mi její díla tolik líbí, protože jinak jsem spíš typ Tamara Laporte – miluju zářivé barvy, a když je jich všude hodně. To totiž tyhle anilínové barvičky na rozdíl od vodovek, s nimiž jsme pracovali v dětství, umožňují.

První vrstva barev

Žádné komentáře:

Okomentovat