pátek 5. července 2024

Marie Amelie: Korokia (1)

Moc moc moc jsem si chtěla zkusit pletení z nějaké chlupatiny jako je mohér. Po nějakém tom váháníčku a vymýšleníčku jsem si vybrala medový Isager (četla jsem, že nekouše, což je dost důležité, protože rukávy by mohly být na holé kůži) a zkombinovala ho se žlutým Malabrigo Lace, které bylo ve slevě. Ale byla ho bohužel jen dvě klubka. Takže doufám, že mi to vyjde, nebo že udělám rukávy světle zelené a bude se to k sobě hodit. Už jsem o téhle dvojce psala v článku Cesta do Karlových Varů.

Abych byla konkrétní, tak mám:

  • žlutý Isager silk mohair, barva 22 lot 23055, složení: 75 % kid mohair, 25 % hedvábí, 25 gramů = 212 metrů, prát ručně ve studené vodě, sušit rozložené, 3 klubíčka
  • žluté Malabrigo lace, single lot, složení: 100 % baby merino, 50 gramů = 470 yds (= 430 metrů), 2 klubíčka
  • zelený Isager silk mohair, barva 57 lot 23146, zbytek stejný, 1 klubíčko
  • zelené Malabrigo lace, single lot, 1 klubíčko

Marie Amelie Design je na Ravelry jako uživatel maremelade. Tenhle návod je zadarmo a navíc se mi líbil, takže jsem se do něj pustila a nakonec ho pletu i v rámci Tour de Fleece, který právě běží.

Svetřík na figuríně

Musím říct, že je senzační, jak rychle to přibývá. Ono se to sice nezdá, ale pletu na jehlicích číslo tři a pletenina je tak nádherně hebká a přitom vzdušená. Díky krajkovému vzoru se myslím i vhodně roztáhne jak do šířky – vypadá tak malinkatá, že se mě někdo v tramvaji ptal, jestli to pletu na miminko – tak do délky (těch klubek by přece jen mohlo být málo).

Žádné komentáře:

Okomentovat