pondělí 1. července 2024

Kaleidoscope tester week 2024

Po 17. června, Den první

Ne, že bych byla tak naivní, abych si myslela, že tento týden budu mít víc času než v tom předchozím – důkazem je i to, že mi volno začíná v podstatě ve stejnou dobu, jako kdybych jela z práce, ačkoliv jsem dnes dělala z domova – ale řekla jsem si, že za zkoušku nic nedám, a tak jsem se přihlásila na týdenní taster week Kaleidoscope od Tamary Laporte.

Tamara Laporte: Pes (A Dog’s Devotion = psí oddanost)

„Připojte se k Tam, která maluje expresivní akvarel a kombinovanou malbu rozkošného labradora, který láskyplně vzhlíží ke svému majiteli. Předvede, jak vytvořit zábavnou a spontánní malbu v analogicko-doplňkovém barevném schématu. Oslavme radost a lásku, kterou naši chlupatí přátelé vnášejí do našich životů, a ponořme se do barev, radosti a zábavy při učení nových výtvarných technik!“

Na tomhle obrázku jsem si vyzkoušela techniku wet-to-wet (jestli to píšu správně), kdy se bez obav maluje přes ještě mokrou barvu jinou mokrou barvou. Ony se pak do sebe vpíjejí a vytvářejí nové kombinace. A další důvod, proč ji má Tamara ráda? Protože se musíte smířit s tím, že výsledek neovlivníte! Já vím, zní to trochu divně, ale psycholožka mi říkala to samé. Je to skvělý způsob, jak dát prostor své pravé mozkové hemisféře a trochu „to pustit“. Nesnažit se všechno organizovat, plánovat, řídit. Dát si trochu volnosti a umění taky. Konec konců, je to umění, ne technické kreslení.

Náčrtek tužkou
Pá 21. června, Den pátý

Ve skutečnosti jsem i samotného pejska domalovala až v pátek, protože jsme teď potřebovali obracet nebo uklízet seno před bouřkou.

Asi v polovině malby
So 22. června, Den šestý

Je jedenáct dopoledne a pejsek ještě pořád není hotový. To asi moc dalších obrázků už opravdu nestihnu. Ale z Tamary jsem na větvi, jako obvykle. Přes anilínové barvičky plácá bílý akryl, bílé i černé posca pen = akrylové pero (Mám Pilont Pintor EF, ale asi s ním neumím, pořád mi do té bílé pronikají jiné barvy a buď nemaluje vůbec, nebo dělá loužičky.) a akvarelové voskovky. Opravdu mix médií, jak slibovala!

Hotovo. O půl dvanácté. Tak do čeho se pustím teď? Radši si to rychle všechno projdu:

  • Den 1, další autoři: Toni Burt (má velmi zvláštní styl, ale našla jsem zajímavější obrázky), Eulalia Mejia (koláž holubice mě moc nebere)
  • Den 2: Kim Dellow (hmm, obrázek s liškou), Ida Andersen Lang (Thumbelina Dreaming, nedávno jsme tuhle pohádku četli s manželem v angličtině), Lorraine Simonds (zajímavý monochromatický portrét)
  • Den 3: Mary Price (květiny malované ve stylu Fridy Kahlo – vzpomínáte, že jsem pletla šátek inspirovaný touto malířkou? Pokud ne, mrkněte sem na můj blog.), barevné rozjímání s Tamarou (to je vždycky, nedovedu si představit, že by malovala jen tužkou ;-))
  • Den 4: Saskia Van Drunen (velmi zajímavý způsob malby portrétu), Tiare Smith (zase něco nového, monochromatický obraz s duševní hloubkou), Andrea Gomoll (zajímavé kameny)
  • Den 5: Jenny Manno (barvy z Machu Picchu, horký favorit!), Rachel Parker Varner (abstraktní květiny, taky by mohlo být zajímavé)
  • Den 6: Pamela Vosseller (moc jsem nepochopila, o co jde), Tamara Laporte (dívka s jahodami, hodně jiné od jejího obvyklého stylu, melancholické až smutné), Anna Battle (rybičky a míchání barev jsou další favorit)

Jenny Manno: Dítě (The Colors of Machu Picchu)

Ach ano, obrázek jsem si vybrala, protože je strašně moc barevný a... vypadá to, jako když má dítě na sobě něco pleteného!

Jenže taky potřebuji pokročit se žlutým tenkým svetříkem Korokia, takže chvilku pletu nahození pravého předního dílu ze zadní části. A pak taky někdo musí dojet nakrmit. Manžel pročítá nějaké papíry, takže je to na mně. Zabiju tím dvě hodiny, samozřejmě včetně baštění malin. Po návratu mi manžel říká: „Utíkej si malovat, ať stihneš psa.“ A to jsem mu při obědě říkala, že už maluji nějaké dítě jiné rasy, tak mám obavy,  jestli mu správně trefím obličejové rysy.

Ne 23. června, Den sedmý

Venku je nádherně, je fakt těžký pustit se do práce. Než nakrmím, otevřu stodolu, aby schlo seno, zasadím odnože jahod (Dělám to poprvé – chytnou se?) je půl jedenácté! A to bych dnes ráda udělala tři obrázky.

  • Den 7: Effy Wild, Danita Art

Malovala jsem snad až do půlnoci. Abych pak zjistila, co je v mailu, o kterém Tamara slibovala, že ho v průběhu dneška pošle. ... Prodlužuje Kaleidoscope tester week do 30. června!

P. S.: V sobotu 20. 7. jsem se v mailu dočetla, že příští týden bude ještě replay, takže kdybyste něco chtěli zkusit, máte možnost.

Žádné komentáře:

Okomentovat