pondělí 10. června 2024

Realistický portrét podle Idy Andersen Lang #1

Krátce po Novém roce jsem se pustila do kreslení s Idou v rámci kurzu Realistic portrait drawing New Year Drawing Retreat. Přístupný byl zdarma, ale pouze v omezeném čase 30. 12. 2023 – 4. 1. 2024. Popravdě byl celkem problém to stihnout, protože se jednalo o čtyři hodiny videí, a když se u toho snažíte malovat zároveň s lektorkou, bez problémů vám to zabere dvojnásobek času. 

Dobrovolně jsem se rozhodla trochu si to ztížit a vybrala si portrét, který mě zajímá. Na prvním obrázku ještě není moc k poznání, protože vypadá výrazně mladší, až dětská, ale ty pozdější už jsou podle mě opravdu povedené. Pro nefanoušky seriálu Stmívání (můžete znát i pod ANJ názvem Twilight) představuji herečku Ashley Greene, která hrála Alici Cullenovou, mou oblíbenou postavu se speciální schopností vidět budoucnost.

Pracně vyměřená hrubá skica

Obrázek jsem si vytiskla, jak Ida radila, a pečlivě jsem vyměřovala hlavní obrysy od kraje papíru. Bohužel pravítkem, protože jsem neměla kružítko. Ale tuto techniku jsme využili při naměřování balustrádových kuželek, o kterých vám povím zase jindy na hlavním blogu, tak ho pečlivě sledujte.

Zaujalo mě, že začne největšími plochami a pak přechází k detailům. Vyměří hlavu, vlasy, oči, uši, nos, ústa... Asi po hodině vyměřování už jsem byla pořádně vzteklá a otrávená. Měla jsem pocit, že jsem se vrátila na základku na hodiny geometrie. Navíc mi připadalo, že to není žádné umění. Takhle si to může naměřit každý. Naštvaně jsem si poznamenala do deníku: „Tak trochu si říkám, jestli by teda rovnou nestálo za to obšlehnout to přes okno.“

Pár detailů a ozdobné hvězdičky

Jak vidíte, řasy dělají docela dost!

A taky mi připadá, že záleží na tom, s jakým sklonem obrázek fotíte...

U vlasů je důležité věnovat se jednotlivým oblastem. Nemusíte vykreslovat každý vlásek zvlášť, ale potřebujete zachytit hru světla a stínu. Kde se jí od hlavy odráží světlo?

Domnívám se, že nemůžu popsat, co jsem se v kurzu naučila, ale aspoň udělám malé shrnutí k lektorce: budete-li mít možnost, určitě si s ní zkuste portrét namalovat. Je to příjemný zážitek, naučíte se spoustu fičurek pro realističtější kreslení. 

Ale kdo jste neměl možnost a nebo se vám nechce koukat na videa v angličtině, můžu vám už teď říct, že se nejspíš portrétům ještě věnovat budu. A třeba se jednou o nějaké souhrnné vychytávky ke kreslení obličejů dostanu. 

Ale protože se mi nechce nosit dříví do lesa a nevím, kolik toho budu mít nového a taky jestli na to budu mít někdy čas (a chuť), můžu vám už teď poradit, abyste si táhli e-book Jak na portrét od Hany Dankové. To hlavní tam je!

Žádné komentáře:

Okomentovat