úterý 2. května 2023

Nadšení z nového tématu: květen je tady!

Podívala jsem se na Ravelry do našeho klubu Sock Knitters Anonymous (SKA) a hned mě zachvátilo vzrušení, mravenčení v zádech. Květnová témata v kalendáři už jsou zveřejněna! 

Jasně, je prvního, takže by to tak mělo být, ale... někdy minule jsem se taky musela podívat do diskusních vláken, co se plánuje na tento měsíc. 

Hned jsem sem začala psát tenhle článek, abyste věděli, jaké to je. I když se to celkem těžko popisuje. Je to fantastické! Každý měsíc máte nové téma, nového designéra (nebo dva) a nějaký bonus, buď designéra, který už byl, nebo MOCK (mystery sock = tajuplné ponožky, jejichž vzor bývá často zveřejňován postupně, takže až v průběhu pletení zjistíte, jak bude výsledek vypadat. Pletla jsem takhle Elemental sock (zde). Víte akorát, jestli to bude krajka, vzor s korálky, copánky, barevný vyplétaný vzor a podobně. Autor obvykle drží stejnou techniku, která je určena pro ten měsíc. Pokud už designéra znáte, tím lépe, pokud ne, bývá dobré podívat se, co dalšího už navrhoval, abyste se ujistili, zda se vám jeho styl líbí. I když ani to není záruka. Třeba můj šátek od Westa byl zrovna ten nejnudnější ze všech: Building blocks!

Květnovým tématem je příroda: Nature V této kategorii je 6 takových, které bych si chtěla uplést, vyjmenuji ty nejdůležitější: 

  • Dešťové kapky Rain Rain Go Away od Anna Mäkilä, jsou na ně vhodné dvě barvy, na Ravelry jich je 217. Ideální je jednobarevné pozadí i kapky. Případně každá řada kapek jinou barvou.
  • Vysloveně zimně laděné Midnight Snow s chaloupkou s kouřícím komínem od Natalie Sheldon, ideální bílá a tmavě modrá nebo černá příze, na Ravelry jich je nepochopitelně 57.
  • Ponožky plné sněhových vloček Arctic Blizzard od Katrine Birkenwasser, taktéž je třeba velice tmavá a naopak velice světlá barva, na Ravelry jich je 420.
  • Roztomilé vyplétané Sydämeni laulu od Tiina Kuu.

Prohlédla jsem si samozřejmě i vzory zdarma a musím říct, že vážně uvažuji o Splash Wave Summer Socks od Sylke Feldhusen. 

Designer: Laura Fahlin (lfahlin) Od Laury mám troje vyhlídnuté, takže mi není neznámá. Ha, tak to je vtipné. Dívám se, jestli jsem od ní náhodou někdy něco nepletla. Asi těžko, když mi její jméno není povědomé. A ejhle, právě zmiňované Elemental Socks jsou právě od ní. Dohromady je pletlo 117 lidí, resp. tolik jich bylo nahozených, některé nemusí být dokončené a jiné mohl dělat stále znovu a znovu tentýž člověk.

MOCK: Avalanche Socks jsou od designérky tohoto měsíce (výše). Týjo, bylo by lákavé být taky jednou designérkou MOCK ponožek! Kolik lidí by je asi pletlo? A kolik by jich to dokončilo? V lednu to bylo přes dvě stě lidí, v březnu přes stovku. Možná záleží i na známosti a oblíbenosti autora.

Již uplynulá témata z tohoto školního roku a moje pokroky najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat