pondělí 4. ledna 2021

Petra Machová Kouřilová: Unchained Socks

Špička a spodní (chodidlová) část
V rámci GALu (Indie Design 2020 Gift-A-Long), o kterém jsem psala zde, jsem si koupila návod na ponožky s netradiční konstrukcí Unchained Socks navržené Petrou Machovou Kouřilovou. Správně bych měla ponožky v rámci GALu uplést do konce prosince, což se ani náhodou nestihlo.

Nahodila jsem je sice už 16. 12. 2020, ale potřebovala jsem primárně doplétat šátek Unda, který jsem měla jako dárek k Vánocům a zabral víc času (a práce), než jsem očekávala. Navíc by se věc pletená/háčkovaná v rámci GALu měla někomu darovat. Což je taky trochu problém, protože si v pletení ponožek nejsem právě dvakrát jistá a řekla bych, že se to spíš učím, protože pletu dost volně. Považuji se spíš za krajkářku a pořádně utažené ponožky jsem zatím žádné neupletla.

Jedná se o moje 22. nahozené ponožky. 

Původně jsem myslela, že na ně vyberu tři modré či šedé barvy z příze koupené v nějakém obchoďáku, ale pak jsem zjistila, že je nemám u sebe, tak jsem prohrabala zásoby a k modře pestré špičce přidala od firmy DROPS oranžový Fabel (barva 153, šarže 3631) a bílý Fabel (barva 100 šarže 50485), který jsem původně plánovala použít na ponožky 122-17 Oh Deer Socks!

Vzorek mi vyšel 29 ok na 10 cm, tak jsem usoudila, že od 30 to není zase tak daleko a nebudu vzor nijak přepočítávat, tak uvidíme. Ještě doufám, že z Fabelu budu plést stejně jako z té úvodní příze, která bude nakonec jenom na špičce a přidám ji i na patu a možná i lem.

Vtip je v tom, že se uplete špička, pak se plete sem a tam (lícové a rubové řady) spodní část a pak se bude nahazovat a plést mozaikově nártová část. A pak se uvidí...

Žádné komentáře:

Okomentovat