pondělí 25. ledna 2021

Ponožkománie

Jedním z mých předsevzetí, nebo spíš dlouhodobějších cílů je naučit se plést ponožky. Technicky to není problém. Ponožky jsou vlastně jenom trubka s přidělanou vystupující patou a zužující se špičkou. Jenže prakticky je vhodné, aby byly ponožky hustě pletené a pěkně utažené. A já pletu spíš volně. Rozhodla jsem se, že jinak než pletením ponožek se to nenaučím. Takže letošní rok se zaměřím především na ně. Tolik předsevzetí, schválně jak dlouho mi vydrží...

Podporují mě v tom akce, do kterých jsem se pustila. Ještě na podzim jsem si vyhlédla nějaké ponožky v GALu. Gift-A-Long 2020 jsem ale vůbec nestihla, protože ponožky (resp. cokoliv během něho) měly být dopleteny do konce prosince a já se babrala s šátkem Unda. V rámci GALu jsem se pustila do Unchained Socks od Petry Machové Kouřilové.

Zároveň jsem se znovu pustila do SKA (Sock Knitters Anonymous), psala jsem o nich zde. Tentokrát už není rozvrh na rok určen dopředu, ale zveřejňuje se postupně. Přemýšlela jsem o tom, že se zapojím jednou za dva měsíce, protože víc bych asi nestíhala. Na prosinec a leden pletu ponožky Coffee Cantata od Caoua Coffee.

A pak je tu Radky iniciativa Roční ponožkový KAL 2021! #upletusiponozky. Pokud se chcete zapojit, měli byste během roku 2021 uplést dvanáct párů ponožek - tedy jedny za měsíc. Nezáleží na síle, materiálu ani vzoru. Ideální je použít hashtag #upletusiponozky. A pokud se chcete přihlásit do podzimního slosování o ceny, měli byste uplést alespoň jeden pár ponožek z přízí Upletusi a přihlásit se na email upletusi@seznam.cz. Jako první jsem se pustila do Rye od Tincanknits a hned potom do To Knit While Bored od Color Aturable.

Takže inspirace k pletení ponožek mám dost a dost. Už jsem si jich pár vyhlédla na Ravelry i na stránkách DROPS. Zásoby příze mám taky značné, takže hurá do toho. Na jednotlivé ponožky se postupně podíváme v novém pondělním miniseriálu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat