čtvrtek 7. ledna 2021

Zase něco nahodit

Zase mám takový to svý období, kdy bych chtěla nahodit něco novýho. Vlastně je i tak trochu jedno co. Jenže...

Jednak nemám volný jehlice, protože jsou všechny obsazené. No, to by šlo řešit tím, že to přetáhnu někam jinam, nic zase až tak neobvyklého. U mě.

Jednak mám spoustu rozdělaných věcí a už jsem se upsala ke dvěma projektům plus jednomu velkému plánu, takže nahazovat něco dalšího moc není dobrý nápad. Aspoň se z toho zkusím vypsat a třeba si tak nápady odložit na později. 

Takže... Láká mě kupodivu to, co zrovna teď frčí. Nebo spíš už to všichni vyzkoušeli a já bych chtěla taky. 

Například použít kombinaci hladké příze s chlupatou. Už jsem to uplatnila u čepičky A New Simple Pleasures Hat od Purl Soho. Ale lákalo by mě mít takový malinko chlupatý, tenký a přitom opravdu teplý svetřík.

Pak jsem se také zakoukala do svetrů pletených odspoda nahoru k rukávům, které se spletou nebo sešijí. Prvně jsem uvažovala o svetru Stratum od Karoliny Eckerdal, který jsem našla na Ravelry. Ale pak jsem si říkala, že si ho nechci kupovat, protože už mám koupených dost návodů, podle kterých jsem ještě nepletla, a navíc se mi zdál dost drahý, vzhledem k tomu, že mi připadá celkem obyčejný.

Tím jsem se dostala ke svetrům s lodičkovým výstřihem (v angličtině boat-neck). Kdysi dávno jsem měla jedno takové tričko. Nejdřív mi děsně lezlo na nervy, protože pořád sklouzávalo z ramen. Ale pak se mi to nějak zalíbilo. A říkám si, že by bylo zajímavé mít v šatníku různé střihy. Ne jen pořád dokola to samé. S lodičkovým výstřihem jsem na Ravelry našla další zajímavé vzory:

  • The Weekender od Andrea Mowry, ten má i správným způsobem (tj. jako ten první vyhlédnutý) udělaný kousek rukávů, ale zbytek už má jinak,
  • Navelli od Caitlin Hunter, má také tento typ rukávů. V angličtině se jim říká dolman sleeve.
  • Hunger for Rampion Pullover od Jennifer Hagan,
  • Ariel Pullover od EweKnit Toronto,
  • Nerea od Fiber Tales,
  • Holl od Kirsten Johnstone,
  • Fergus's Celtic Knot od bunnymuff - Mona Zillah,
  • Flowerpot sweater od Hélène Magnússon.

            Další pleteniny s boat-neck/lodičkovým výstřihem, všechny zdarma ke stažení na Ravelry:

            • $5 in Paris od Anna Maliszewski,
            • Bottoms Up od Alice Bell,
            • Pink Champagne od Ashley Adams Moncrief,
            • Flatline Jumper od Kristi Murrell: háčkované,
            • Cap Sleeve Lattice Top nebo Striped Spring Shirt Purl Soho: musíte přejít na stránky Purl Soho,
            • For the Love of Remnants od Kate Hiester.

                  A teď pár objevů s dolman rukávy, které jsou popisovány jako velký trojúhelník zužující se na zápěstí:

                  • zdarma
                    • Stayhome Tee od Aylin Seyrekbasan
                    • Dazzling Dolman od Patons,
                    • Beth od Marie Wallin,
                    • Ribbed Baby Jacket od Debbie Bliss: dětský, ideální na vyzkoušení, ještě pak najít dítě, které to bude nosit, já zatím pokusného králíčka nevlastním,
                    • Lila od Sarah Hatton,
                    • Big Flower od Kaffe Fassett,
                    • Linia od Meiju K-P: jen část rukávů je tímto stylem,
                    • Pacific od Alison Green,
                    • Huatau Cardigan od Francoise Danoy,
                    • Allegra Jacket od Margret Willson,
                  • placené
                    • Japan Sleeves od Joji Locatelli: mám a těším se na něj. Ten bych zrovna měla chuť nahodit.
                    • Ramea od Jennifer Beale.
                    • Rose od Andrea Mowry: jeden z nejznámějších. Se zajímavou konstrukcí. Nejprve se uplete trojúhelníkový rukáv a pak se vertikálně plete tělo.
                    • Natsumi od Yoko Hatta (風工房),
                    • St Catherines od Kate Davies Designs,
                    • Manzanilla od Joji Locatelli,
                    • Big Old Coat od Joji Locatelli: kousek rukávu,
                    • Cornhusk Pullover od Ágnes Kutas,
                    • Porcelain od Kaffe Fassett: nedostupný na Ravelry,
                    • Lipstick od Joji Locatelli: kousek rukávu,
                    • Cecilia od Lene Holme Samsøe,
                    • Creature Comforts Cardi od Madelinetosh.

                  Někdy jsou jako dolman sleeve označovány i svetry s rukávy pletenými kolmo k tělu, čili od jednoho rukávu k druhému. Např. Red Berry Hill (187-18) od DROPS design, East or West od Joji Locatelli, Rainbow Jacket/Jakke od by Vivian Høxbro, Letho od Natasja Hornby.

                  A tak se plynule dostávám k tričkům s vodou (cowl neck). U svetříku mi tento typ výstřihu připadá nepraktický, ale u letního tričko se to zdá dost sexy. Mám teď jedno takové žluté úpletové a naprosto ho miluju. Nemá zbytečně velký dekolt, ale zároveň se do výstřihu dají nosit náhrdelníky. Na Ravelry jsem toho moc nenašla... Šaty od DROPS design Raspberry Marmalade (117-39) připomínají svým výstřihem dost rolák. Belinda od Anniken Allis je nedostupný vzor stejně jako Marco od Rosee Woodland.

                  Žádné komentáře:

                  Okomentovat