středa 5. června 2019

Hudební inspirace

Balónek
Slibovala jsem vám inspiraci, a tak pro vás mám pár tipů na tvoření. Zkuste si ke kreslení pustit svou nejoblíbenější písničku. Nejprve si ji pusťte jen tak a přitom nic nedělejte. Jen poslouchejte. Užívejte si ji. Každé brnknutí do kytary, klesání hlasem, každé prásknutí do bubnů… prostě se na ni celou svou bytostí nalaďte. 

A pak ji pusťte ještě jednou. Nebo lépe rovnou ve smyčce a pusťte se do kreslení. Kreslete tvary, čáry, které ve vás vyvolává. Je rychlá a energická? Vyberte si divoký vzor, který vás právě dnes okouzluje. Všechny jsou jednoduché a složené jen z pár tahů, takže nemusíte přemýšlet nad tím, jestli není příliš složitý a zvládnete ho. 

Je divoká a agresivní? Zvolte tlustší pero. Nebo hranatější tvary. Třeba trojúhelník. 

Plyne jako voda? Máte chuť se zlehka vlnit do rytmu? Nebo jenom kývat? Broukáte si něžný text jako ukolébavku? Zvolte lehké oblé tvary. S většinou světlé plochy. Kousek čtverečku můžete nechat bílý, jako by tam svítilo slunce. 

Uvolněte se. Nic nemůže být špatně. Kreslíte, co cítíte z hudby. A to nikdo jiný nemůže vědět.

Alternativa? Pusťte si stejnou písničku jako já. Colonia – Alarmanto. Nejprve si ji jednou poslechněte. Můžete se potom podívat, jak různě vnímáme stejnou melodii. Zajímalo by mě, k čemu vás bude inspirovat. Líbí se vám? 

P. S.: Obrázek jsem publikovala v pondělí a nazvala ho Pohlednice z cest. Když nad tím tak přemýšlím, je to docela dobrý nápad pojmenovávat obrázky.

P. S.2: Jedná se o základní vzor Finery.

Žádné komentáře:

Okomentovat