neděle 31. března 2019

Jennifer Steingass: Vintersol (2)


Milí čtenáři, doufám, že vás nezmatu názvem tohoto článku, pořád je o mém prvním svetru Vintersol, akorát už je to druhý článek. Ale možná si někdy upletu i Vintersol #2, protože svetřík vypadá vážně pěkně. (Ještě nenošen, uvidíme, jaké to bude na těle.)

Návod jsem si koupila 28. 11. 2018, na poslední chvíli upletla vzorek a nahodila na KAL s Upletusi na Štědrý den. O začátcích jsem psala v článcích Vánoční KAL s Upletusi a Jennifer Steingass: Vintersol (1). Na Ravelry už jich je 785.

Jak už jsem psala, zvolila jsem přízi Loch Lomond právě od Upletusi, což byla podmínka zapojení se do KALu. Je to krásná měkká (a po ovcích nádherně vonící) příze ze stoprocentní vlny. Na 50 gramů je 155 metrů. Výrobcem je BC Garn Aps, Dánsko. Doporučeny jsou jehlice 4–5 mm, já použily 4, protože pletu dost volně. Předpokládaný vzorek je 18 ok a 28 řad na čtverec o straně 10 cm. Použila jsem barvy 07 (tmavě hnědá), 19 (světle hnědá) a 01 (hořčicová).

Pro zvídavé ještě doplním, že Loch Lomond je největší jezero ve Skotsku. Leží severozápadně od Glasgow a má délku 39 km a maximální hloubku 192 metrů, alespoň tak to uvádí Wikipedie.

Svetřík se pletl pěkně, návod byl jasný a srozumitelný. Barevný vzor dole na svetru i na rukávech je dělitelný osmi, takže se dá počet ok celkem snadno upravit. 

Jelikož je to teprve můj druhý svetřík, bude mít možná nějaké drobné nedostatky – jako že jsem v sedle nějak chaoticky ubírala. Ale doufám, že se to spraví, až ho vyperu. 

Pletení mě náramně bavilo, i když jsem vzhledem k deadlinu (do konce března) měla co dělat, abych to stihla. Závěr byl už dost napjatý, tři dny před koncem jsem celý pátek pletla jeden rukáv a v neděli 31. 3. druhý. Zjistila jsem pár zajímavých věcí: 
  • ačkoliv rukávy vypadají úzké a krátké proti tělu, sežerou docela dost času (i příze), 
  • je na nich příjemné, že je chcete stejné, tudíž, když jeden pořád zkoušíte, měříte, porovnáváte s délkou vaší paže, aby vám vzor nevyšel někam k lokti a pak zbytek nebyl pružným vzorem, druhý už snadno upletete stejně, pokud jste si psali počet řád. A nemusíte stále měřit a zkoušet!
  • Nevýhodou toho, když pletete svetr vcelku, resp. rukávy hned ke svetru místo samostatně, je, že musíte jednou za čas svetrem (či rukávem) otočit, protože se vám zamotává do spirálky.
  • Ale zato vypadá spojení s tělem/sedlem moc pěkně a neviditelně, zde se nabíralo jenom sedm nebo devět ok (v mojí velikosti).
Teď už jen vyprat/vymáchat, nechat naležato uschnout a pořádně nafotit. Fotka nahoře v článku je jen provizorní. Jenom důkaz na Facebook, že už mám opravdu hotovo. Na Ravelry i sem chci udělat taky nějakou pořádnou za denního světla. A na sobě.

Žádné komentáře:

Okomentovat