pondělí 11. března 2019

Rozvrh Sock Knitters Anonymous (září 2018 – červenec 2019), zimní semestr (minulost pro inspiraci)

Původně jsem si myslela, že celý rok budu plést ponožky – každý měsíc jedny, abych trošku pohnula se svým projektem 50x a stále poprvé (psala jsem o něm zde), ale zase se to nějak zvrtlo. Šátky mě prostě baví víc. A k tomu je všude spousta návodů na úchvatné svetříky, které určitě „potřebuji“. A samozřejmě sem tam neodolám pleteným dárkům.

O Sock Knitters Anonymous jsem psala zde. Návody najdete na Ravelry. Obvykle píši o těch, které jsou zdarma. Srdíčkem si označuji, co se mi líbí a není to zdarma, tudíž to není možno dát do knihovničky. Žluté označení znamená že je mám rozdělané. Zelené = hotové.

Září 2018:
Doporučená téma: fanouškovské (Fandom): Jedná se o ponožky, které se vejdou do kategorie Fandom (blázniví fanoušci) – mohou pocházet z knih, filmů, televize atd. – věci, které najdete na Comic Con. Najdete zde něco od Tolkiena, z Harryho Pottera, Stmívání a podobně. Bohužel občas jen podle názvu a myšlenka uniká, ale sem tam je to velmi zajímavé počtení (i pletení) samozřejmě. Z této skupiny jsem si vyhlídla například:
  • The Lady of Rivendell od Adrienne Fong,
  • Doctor Watson's Marvellous Holiday Jumper Socks od Michelle Leanne Martin,
  • Looking Forward Looking Back od Claire Ellen,
  • Winterfell Socks od KnittyMelissa,
  • Aragorn (English) od Janneke Maat.
A několik jich mám dokonce ve frontě jako extra zajímavé:
  • Paradiesvogel od Scarlet Plume,
  • Thorin od Claire Ellen,
  • The Daughter Heir od SammiLynn,
  • Socks for the Deputy Headmistress od Erica Lueder,
  • Wonderland Socks od Alice Bell.
Doporučený návrhář: Heidi Nick (hnick). Dvoje ponožky mám označené srdíčkem a 11 v knihovničce, například Yarnbender.
Mystery Sock: Rogue or Storm od Heidi Nick

Říjen 2018:
Doporučená technika: copánky (Cables)
Doporučená téma: inspirováno architekturou (Architecture-inspired). Tři se srdíčkem, jedenáct v knihovničce. Například: Tara (SKA March 2012 Mystery Sock) od Janneke, Maat Cathedral Socks od Shana Schasteen, Framiens od Natalia Vasilieva.
Doporučení návrháři: General Hogbuffer (braindead) & Dots Dabbles (thesnugglyferret).
  • General Hogbuffer – se srdíčkem dvě, v knihovničce 31, dokonce mám následující v pořadníku: Euclid, Onopordum, Pucker, Stripe Tease, Dither,
  • Dots Dabbles – se srdíčkem dvě, v knihovničce 4, např. Walking through a Vineyard, Gothic Arches, Jökull.
Listopad 2018: 
Doporučená technika: mozajka a snímaná oka (Mosaic & Slipped-Stitch Colorwork): v oblíbených 7, v knihovničce 6. Například Florenz od Stephanie van der Linden, A Farewell to Yarns od Kathryn C., Pikku Unikot / Little Poppies Socks od Soile Pyhänniska, Dropping Madness Socks od Maria Ekblad.
Doporučený návrhář: Michelle Leanne Martin (perpetualspiral), například Heart of Gold, Clown Tamer, Escapism.
Mystery Sock: Get Along Sock MKAL od Michelle Leanne Martin. Psala jsem o nich zde.

Prosinec 2018: 
Doporučená technika: neobvyklá konstrukce (Unusual Construction): oblíbených 16, v knihovničce 25. Například: 
  • Biscotte's Folly od Micheline Goulet, 
  • od Anita Grahn Höstlöv, String Theory,
  • od Stephanie van der Linden Feny, Albers,
  • Hat Heel od Kathleen Sperling,
  • od Kirsten Hall Hexagons, Ziprelaxagon, Star Treatment,
  • Atlantis od Heidrun Liegmann,
  • Sidewinders: A PerpenSOCKular Pattern od Nona,
  • Decade of Madness od Gina Meyer,
  • Harlequino od Margreet Vonkeman,
  • Socks of Angst od Kim Driggs,
  • od Natalia Vasilieva Exotic Whirlpool, Furuba
  • od nám již známého designera General Hogbuffer Vertizontal, Stripe Tease, Sock Strap, či již zmiňovaný Euclid,
  • Double Heelix od Jeny Staiman,
  • Tilt & Twist od Jennifer Pattison,
  • Lakritz Socks od Corinne Fourcade,
  • Carousel od Louise Robert,
  • Achilles Heal od Lucia Light,
  • Skew od Lana Holden,
  • Simple Side to Side Socks od Deborah Swift, MountainMom Designs.
Doporučená téma: návrhář, kterého ještě neznáte (New-to-You Designer)
Doporučení návrháři: Caoua Coffee (CaouaCoffee) & Olivia (thishandmadelife)
  • Caoua Coffee – v knihovničce 44, dokonce mám následující v pořadníku: Papageno, Tonight, Flying Dutchman, See You Later, za vyzkoušení stojí také Roosimine, Figaro, Invitation to the Dance, Senta.
  • Olivia – v knihovničce jich mám 6, ale nedá se říct, že bych po některých z nich vysloveně toužila. Oproti ostatním kreativním peckám působí spíš jemně a jako oddychové pletení. Zaujaly mě např. A Little Hocus Pocus Socks, Woodland Walk Socks, Winters Frost.
Leden 2019: 
Doporučená technika: barevné pletení (Stranded Colorwork)
Doporučený návrhář: Melissa Beyer (knittymelissa) v oblíbených 2 (Lucy In the Sky, Nordic Combined), v knihovničce 6, Believe Socks nebo viz Fanouškovské.
Mystery Sock: Strand By Me by Melissa Beyer (vypadají dobře!)

Únor 2019: 
Doporučená technika: regionální/tradiční techniky (Regional/Traditional Techniques)
Doporučená téma: inspirováno historií (History Inspired) v oblíbených 6, v knihovničce 12. Do této skupiny patří:
  • Roll the Bones od Kirsten Hall, 
  • Valkyries od Karen S. Lauger, 
  • Listen to your Wanderlust od Stephanie van der Linden,
  • Störtebeker od Silke Strohschenk, 
  • Celtic Inspiration od Kerstin Grohs, 
  • Earl Grey od Stephanie Pearl-McPhee.
Doporučení návrháři: Tiina Kuu (TiiQ) & Anna Mäkilä (amakila)
  • Tiina Kuu – v oblíbených 3, v knihovničce 23, dokonce mám následující v pořadníku: Touch of Summer, In Memoriam, Call Them Cherry Blossoms, Sydämeni laulu, líbí se mi Kanteletar, Villiviini. Ale uvažovala jsem i o pletení Kyrönniemi, Valtiatar.
  • Anna Mäkilä – v knihovničce jich mám 9. Za nejzajímavější rozhodně považuji Deep in the Jungle Socks, ale zaujaly mě i Deep in the Sea, Knot (Celtic), Silmu.
Pokračování příští týden.

Žádné komentáře:

Okomentovat