sobota 9. března 2019

(Moje) počátky háčkování

Když jsem byla malá, bavilo mě háčkování. Ani nevím, jak jsem se k němu dostala. Předpokládám, že mě ho učila babička, nebo jsem získala základy na kurzu Dovedných rukou v Domě dětí a mládeže, kam jsem chodila. (To bylo super, stálo to snad jen 40 Kč za rok. Docela by mě zajímalo, z čeho to bylo financováno!)

Možná že za mou snahou naučit se háčkovat stála tlustá kniha Encyklopedie ručních prací od IKARu. Zde si dovolím poznamenat, že je to sice dobrá a užitečná kniha, ale encyklopedie dost mizerná, o síťování, krosienkování a vlastně ani šití (jen patchwork, prošívání a vyšívání) se vůbec nezmiňuje.

Zkrátka nějak se stalo, že jsem háčkovala všelijaké nesmysly: čtverečky a podobně. První a zároveň předposlední větší projekt byl fialovo-růžový vak. Netuším, jak jsem se dostala k daným klubkům, jelikož to tehdy rozhodně nebyly moje oblíbené barvy, ale aspoň v sobě měly lesklou nitku, a nic jiného jsem neměla, takže co by ne. Uháčkovaný vak pořád mám (měla bych nafotit a představit, že? :-)). Dalším dílkem bylo bílé bolerko z bavlny. Tlusté, ale docela pěkné. Lehce pirátské, aspoň mi to tak připadalo. 

Ale pak jsem se naučila plést, vytvořila modré bolerko s melounem (také by si zasloužilo fotku) a všechny ruční práce na nějakou dobu odložila. Když jsem se k nim pak vracela, začalo to asi Verčiným dotazem, zda bych zvládla šátek Metalouse uveřejněný na stránkách Vlněných sester. To bylo velice zajímavá výzva. 

I když jsem dřív preferovala háčkování, najednou jsem přesedlala na pletení a háčkování se mi zdálo trapné. Má sice výhodu v tom, že vám neutíkají oka: obvykle máte na háčku jenom jedno (pominu-li tuniské háčkování), ale nenabízí dostatek stylů, jen krátký a dlouhý sloupek (plus víckrát nahozený a tak). Jenže pak mě z omylu vyvedl pléd Spirit of the orchid, kde jsem objevila jiné druhy háčkování a znovu jsem se k němu zatoužila vrátit. Pléd mám ještě stále rozpracovaný, protože jeho velikost není právě vhodná na cestu do práce. A leckdy ani obtížnost vzoru včetně střídání materiálů.

Ovšem rozpracovanou mám i deku Bohemian Oasis

A teď jsem objevila nový fascinující projekt na háčkování. A pořídila si první tři klubka, abych mohla vyzkoušet první čtvereček a ujistit se, jak to vypadá, jaké to je na dotek, jaké budou výsledné rozměry. A zda rozumím návodu. Přece jenom mi s angličtinou v háčkování pomůže asi málokdo.

Žádné komentáře:

Okomentovat