sobota 9. března 2019

Šiju si první šaty

Když jsem se podívala na štítek Šití, zjistila jsem s údivem, že tu mám jenom jeden jediný příspěvek a to ještě bez obrázku. Nejhorší je, že ani nevím, kde ta vánoční hvězda, kterou jsem tehdy (fakt už je to pět let?!) šila, skončila. Měla by být v nějaké krabici s vánočními ozdobami, otázka je kde.

No, nicméně, v článku Začínám šít jsem psala o tom, jak jsem si koupila nádhernou látku, ale protože jsem chtěla šít šaty dle knihy Láska na první steh a tu měli zrovna v knihovně rozpůjčovanou, rozhodla jsem se střihnout něco jiného. 

Myslela jsem si, že budu tenhle víkend šít, když jsem doma vlastně už od středy, ale nějak jsem neměla náladu, pak byla mamka v práci a pak jsme nemohly najít vhodnou látku. Nakonec jsme ji snad jenom našly. 

Prohrabala jsem nejrůznější Burdy, které má mamka doma z doby, kdy šila (nebo, které kupovala později ještě ze setrvačnosti) a našla jsem spoustu zajímavých a krásných šatů. Následně jsme vybírali látku. Nebylo to jednoduché, protože i přední díl je rozstřižený na poloviny a ještě jsou tam záševky, takže se moc nehodí používat vzorované látky. A protože jsou to letní šaty, chce to něco lehkého. 

Nakonec jsem ve svých syslátech našla krásnou šedou, lehce průhlednou. Ta se na toto skoro kombiné docela hodí. Myslela jsem, jak si ještě před pobytem v nemocnici ušiji první šaty, nebo potom, během nemocenské, ale to moc nešlo, spíš jsem ležela. Takže až v posledních pár dnech jsem se pustila do překreslování střihu a vystřihování látky. Na záševky jsem většinou nechávala 1,5 cm. 

Žádné komentáře:

Okomentovat