středa 9. září 2020

Prostěradlový mordor

O tom, že máme velkou relativně novou postel jsem psala v článku Máme novou postel. Zábavné bylo ji k nám i nastěhovat, protože jen tak tak prošla dveřmi. Ještě že bydlíme na statku! 

Jenže se ukázalo, že na velkou postel je třeba mít velké prostěradlo. A to jsme pochopitelně neměli. A tak jsme to nejprve tak všelijak pytlíkovali jako že jsme dávali dvě nad sebe, jenže to se všelijak sesouvalo a shrnovalo. A my se báli, že umažeme matraci pod nimi a navíc to taky nepříjemně tlačilo. 

První krok byl, sešít podélně prostěradla k sobě. Ale ani to se nijak zvlášť neosvědčilo. Shrnovala se dál, hlavně na bocích. 

A tak přítel navrhl, že bychom mohli sešít čtyři a bylo by to jako futrál na matraci. Kromě velké spotřeby materiálu se mi nelíbila nepraktičnost. Jak bychom do toho tu matraci asi tak cpali? To bychom u toho museli být minimálně oba dva a možná by to byl i tak problém. Navíc bychom potřebovali další čtyři prostěradla, abychom udělali minimálně ještě jeden. Přece nebudeme pořád spát v tom samém a pak spoléhat na to, že to do večera uschne, když to dám ráno vyprat. Nebo že bychom pak na přechodnou dobu spali v jiné posteli?

Nový nápad tedy byl, že podélně přidáme po straně k sešitým prostěradlům tenký pruh cca 30 cm. Ze všech čtyř stran uděláme tunýlky a v každém rohu budeme zavazovat tkaničky na uzlíky nebo mašličky. 

Prostřední část jsme pro jistotu chtěli vyztužit zbylým pruhem látky z rozstříhaného třetího prostěradla, které by nám mělo na tuhle srandu vystačit. S tímhle jsem se mordovala v pondělí. Z toho taky výraz v názvu. A taky trochu proto, že jsme nedávno dokoukali kompletní trilogii Hobita a první dva díly Pána prstenů. Byla jsem z toho totálně hotová. 

Uvidíme, kdy se dostanu k pokračování. Vůbec se mi do toho nechce, ale kolegyně v práci mě přemlouvá, ať to dodělám. P. S.: Ta samá má už nějakou dobu rozdělanou tylovou sukni, na kterou se taky nerozumně chystám.

Žádné komentáře:

Okomentovat