pondělí 29. června 2020

Ley Lines od Joji Locatelli

Ley Lines od Joji Locatelli
Fialový šátek z měkkoučké příze BC Garn Sarah Tweed jsem nahodila dne 16. ledna 2020 při příležitosti neočekávaného volného času. Zrovna ten den jsem si zapomněla pletení a nebylo co dělat. Tak jsem se setkala s kamarádkou a společně jsme vyrazily do Yarn Queen Prague k Šárce Mošové, kde jsem si na doporučení té známé koupila dřevěné jehlice Ginger. Jsou to tři a půlky a senzačně kloužou. Plete se na nich přímo báječně. Ale možná je to i tím, že jsou nové a tím pádem neošahané a napoškrábané od sebe navzájem. Zároveň jsem si koupila 6 klubíček Sarah Tweed 10 beere, která by mi měla pohodlně stačit na šátek od Joji Locatelli. 

Klubíčka jsou parádní. Opravdu hebká. A mají takové zářivěji fialové nopky. Miluju tweedovou přízi. Trochu se mi zdá, že chlupatí nebo plstnatí, ale na kráse jí to neubírá.

Už nevím přesně, od kdy jsem po návodu koukala. Trapně jednoduchý a děsná nuda, myslela jsem si zpočátku. Na první pohled mě vůbec nezaujal. A pak se cosi stalo. A já ho hrozně chtěla plést. Zjistit, jak je konstruovaný. A užít si trochu té „nudy“.

Návod je super. Rychlý, snadný a nevyžaduje ani příliš pozornosti. Potřebujete tři značkovače pro čtyři odlišně (jen ve dvou variantách) pletené pruhy. Šátek postupně přibývá, takže ho můžete udělat hodně hodně dlouhý, když budete chtít. Pokud použijete příliš tenkou přízi, budete ho muset udělat delší a bude připomínat spíš šálu, protože počáteční část je takový hadí ocásek.

P. S.: A vymyslela jsem si pro něj jednu prima mnemotechnickou pomůcku pro to, jak si pamatovat zkratky. Jak se která plete: M1P x M1R.

M1P = zepředu, purl (obrace) – povšimněte si těch písmenek P 
no a ta druhá bude tím pádem to, co zbude: zezadu a hladce

Žádné komentáře:

Okomentovat