středa 29. května 2019

Další podivné tvary šátků

Původně jsem uvažovala o tom, že bych tento článek nazvala Stephenovy podivné tvary šátků, ale podivné tvary vymýšlí i někdo jiný (sem tam). Jedním ze způsobů, jak vytvořit zajímavý šátek neobvyklého tvaru je pospojovat různé tvary k sobě. Například upletete trojúhelník (třeba ten asymetrický), pak nahodíte oka na jedné jeho straně a upletete další asymetrický trojúhelník a pak na další. Takhle je vytvořený například All the AnglesColor Craving, nebo Vertices Unite či Marled Magic Shawl. K oblíbeným Stephenovým kouskům (578 kousků na Ravelry) patří Eyeball Shawl. Ten pro změnu vychází z kruhového šátku rozšířeného o „bělmo“.

Ty tučně označené šátky mám rozpletené. Obvykle jsou příliš složité či velké (nebo obojí) na to, abych je mohla tahat s sebou do práce a plést cestou.

Zajímavou kubisticky prolamovanou konstrukci má Building Blocks Shawl, KAL z roku 2016. Díky zkráceným řadám byla vytvořena lastura The Doodler, KAL z roku 2015, který mě poprvé více upozornil na Stephenovu mimořádnost. Podobně originální je svým tvarem připomínajícím můru Texture Time, KAL 2018. Psala jsem o něm zde. Jako vlaštovka vypadá Birdwing. Grove podobně jako některé další přibývá postupně na několika místech najednou.

Svým tvarem mě zaujala Spectra, která sice není moc praktická, ale zato je opravdu krásná, a následně Rockefeller, který z ní vychází, ale je již o poznání praktičtější. A evidentně je i velice oblíbený, když je jich na Ravelry 3690 kousků. Nevýhodou je, že patří k šátkům, které je třeba plést podle návodu a nejde ho rozšířit či prodloužit, snad jen použitím tlustší příze. Můj článek najdete zde.

Daybreak jsem upletla jako dárek a pro sebe ho ještě stále nemám hotový. Psala jsem o něm zde, zde a zde jsou konečně fotky. Úvod do Daybreaku #2 je popsaný zde.

Tagy: #5shawls5days, @arohaknits 

Žádné komentáře:

Okomentovat