středa 1. května 2019

Háčkovaná deka Charlotte's Dream Blanket od Dedri Uys

Někdy mi trvá vážně zbytečně dlouho, než napíšu článek, jehož napsání vyžadovalo pouhou chvíli... kdyby to bylo ve správný čas. 

Jasně že vím, že v názvu článku mám neuvěřitelnou hloupost. Vím to pokaždé, když to píšu. Ale dělám to tak schválně. Název dílka od Dedri Uys je Charlotte's Dream Blanket. Samozřejmě že všichni, kdo umí anglicky, vědí, že blanket znamená deku. Jenže když si pak budete třeba chtít v mých článcích něco vyhledat, nebo si budu chtít vlastní článek vyhledat já, nechci muset zkoušet, jestli je v článku text blanket nebo deka. A snažím se psát tak, abyste se kvůli tomu nemuseli učit anglicky slova, o která nestojíte. ;-)) 

Zde najdete autorčin blog look at what i made.

A teď už k dece samotné. Charlotte's Dream Blanket byla zveřejněna na Ravelry v říjnu 2016. V tuto chvíli (17. února 2020), když tohle píšu (ano, zpětně, říkala jsem vám to), je zaregistrováno 557 projektů. Můžete si je tam prohlédnout v galerii, což je super a nepřestává mě to bavit. Podle mě je nejkrásnější v jasných zářivých barvách s přeházeným pořadím. Je navržena z příze Scheepjes Stone Washed, která je tloušťky sport (12 wpi), a tak při spotřebě 5600–5800 metrů vznikne deka 172 cm krát 130 cm.

Já ji začala háčkovat 8. března 2019 a během háčkování prvního čtverce (s petrolejovou modrou) – s pomocí videonávodu –jsem zhlédla tři čtvrtiny (6 z 8) dílů seriálu Most. Bohužel mi od každé barvy nestačí jen jedno klubko. Vybrala jsem si přízi Merino od Vlnap a. s., která je z 50 % merino vlnou a z 50 % akrylem, takže by snad mohla dobře snášet i případné praní v pračce. Na 50 gramů má pouhých 105 metrů.

Žádné komentáře:

Okomentovat