pondělí 15. prosince 2014

Soukromé svíčkování

Rozpouštění vosku
V říjnu jsem vyrazila na návštěvu za Kamilem a pustila se u něj do výroby svíček. Pěkně jsem si zamegalomanila, i když jsem se trochu držela zpátky – vyráběla jsem jenom z palmového vosku, aby v tom nebyl chaos.

V minulém článku jsem psala o výrobě svíček a v tomto článku k tomu najdete obrázky. Nejprve je třeba rozpustit vosk, mezitím si můžete nachystat formy.

Do vosku vhodťe malý kousíček barvy k tomu určené, obarvený vosk nalijte do připravené formy.

Buďte trpěliví a nechte svíčku úplně vystydnout.

Rozpouštění vosku
Jak můžete vidět na fotkách, je zřejmé, proč takovou věc nechci dělat doma v kuchyni. Na tvorbu svíček se ideálně hodí pracovna, kde to můžete nechat nějakou dobu roztahané a máte tam speciální nádobí, které už nebudete používat na jídlo.

Ideální samozřejmě je dělat svíčky doma u někoho jiného. ;-) Nejlépe u někoho, kdo si zjišťuje, že jeho parkety snesou vyšší teploty... to když je pokapete horkým voskem, což se mi zrovna stalo. ... Zajímavý, že na rukodělkách se mi to nepodařilo snad nikdy.

Vlevo přichystaná prázdná forma, vpravo forma plná žlutého vosku
V minulém článku jsem nevysvětlila, proč je dobré dělat několik svíček najednou, jinými slovy, proč je racionální být megaloman. Nejspíš vám to už došlo samotným, ale pokud jste nad tím nepřemýšleli, tak vysvětlím nyní.

1. Než se roztaví vosk, chvíli to trvá, takže si snadno najdete čas na chystání různých forem. 

2. Když svíčky děláte jako já maximálně dvakrát do roka, vyplatí se udělat si jich zásobu. Také jimi pak můžete obdarovat přátele a známé. Je ovšem vhodné si předtím zjistit, zda podlehli pálení svíček.

Tuhnoucí palmový vosk již pomalu vytváří krystalky
3. Vaše efektivita značně vzroste při dělání stejné činnosti několikrát. Takže když už máte obrousit spodní hranu svíčky, udělejte to rovnou desetkrát, zabere vám to jen minimum času navíc.















Zalité svíčky a nepořádek z nich




















Téměř hotové svíčky

Hotové svíčky z palmového vosku... luxus!

Žádné komentáře:

Okomentovat