úterý 9. prosince 2014

Kurz pletení na rukách

Kurz pletení na rukách
V sobotu 8. listopadu 2014 se v kavárně Dismas nedaleko Bílé Labutě uskutečnil kurz pletení na rukách. Bylo to super, účastnic bylo čtrnáct a všechny to zvládly. Ještě aby ne, když jsou to zkušené pletařky. 

Vždycky, když začínám plést, říkám si, že na tom nic není, ale pak zpozoruji, že to přece jen chce určitý grif a chvilku to trvá, než ho získáte. Troufám si tvrdit, že naučit se plést na rukách může v pohodě i chlap, který nikdy dřív nic nepletl. A mám důkaz – nedávno jsem naučila plést jednoho kolegu z partnerovy práce. To bylo tak... uvízla jsem kvůli Českým drahám v Praze, a tak jsem se trochu nudila. Kniha dočtená, počítače obsazené a boty nevhodné na dlouhé procházky. Začalo se mi stýskat po pletení, ale přece si nebudu kupovat další (asi už dvacáté) jehlice? Takže se nabízelo pletení na rukách. Koupila jsem si Chipaku, kterou mi kolegyně doporučila. Jo, klubíčko za 75 Kč není zrovna nejlevnější, ale máte z něj šálu rychle a snadno. A jak mě tak borec viděl, že to přibývá téměř samo a já jedu jak drak, napadlo ho, že by to mohl být pěkný dárek pro maminku k narozeninám. Vybali jsme chlupatou přízi, protože co jsem si pamatovala, výsledek byl tak krásný, že si ji skoro všichni po kurzu došli koupit taky. 

Co dokáže uplést chlap hned napoprvé!
Ale jak jsme teď pletli nějak to pořád nebylo ono. Byla jsem z toho trochu nervózní, protože jsem chtěla, aby se mu to podařilo, bavilo ho to a aby jeho mamka měla ohromnou radost. Nakonec jsem usoudila, že máme přízi dostatečně dlouhou – chipaca měla 95 metrů a šálu mám dlouhatánskou, padesátimetrová Komedie mi tedy určitě bude stačit na dostatečně dlouhou šálu, a tak jsme dali přízi dvojitě. 

Výsledek je super a já zvažuji, že někdy zkusím zkombinovat několik vláken v různých odstínech jedné barvy a plést z nich. Třeba by některé mohlo být chlupaté a jiné ne, i to by jistě vytvořilo zajímavé efekty. A nejlepší zážitek po pletení?

Když jsem byla druhý den dotázána, jak by se daly udělat barevné vzory a jestli to někdy vyzkoušíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat