pondělí 8. prosince 2014

Mravenec č. 2

Mravenec číslo 2 se jmenuje Jude, patří té stejné ženě jako mravenec č. 1, ale byl poněkud lépe krmen, a tak dorostl větších rozměrů. Z toho plyne, že má taky větší zadek, který je při háčkování nutno vzít v potaz. :-(

Opět jsem se rozhodla pro svisle háčkovaný kabátek metodou pokus omyl. Jak je vidět na pohledu zpředu, zejména však na pohledu zezadu, byla to dobrá volba, protože příze není náhodně melírovaná, ale tvoří pruhy. Mia od Vlniky stojí 66 Kč a je příjemně měkkoučká, bohužel jen akryl.

Aby byl mravenec opravdový fešák, rozhodla jsem se používat maximálně dlouhé či jednou nahozené sloupky, protože u takhle silné příze by vícekrát nahozené sloupky mohly vypadat blbě a odchlípávat od sebe.
Rozšiřování jsem prováděla zákeřně když jsem viděla, že bude nějakou dobu určitá barva, především bílý a červený úsek trvá dlouho – doháčkovala jsem shora až k zadku mravence, pak se vrátila zpátky jen do půlky a znova dolů a pak až pěkně nahoru, takže vznikl takový trojúhelníček. 

Pořád jsem přiměřovala a zkoušela, a když jsem udělala otvory na packy, už jsem nechala kabátek oblečený a háčkovala ho přímo na mravenci. Přidávala jsem – ty trojúhelníkové úseky
naprosto nahodile podle toho, jak jsem soudila, že to bude potřeba. Tenhle způsob háčkování je mi velice sympatický, protože vyžaduje pouze trpělivost a zkoušení. Hned je vidět, jestli model sedí nebo nikoliv. Z toho důvodu nemám přesný návod, ale dal by se nejspíš vytvořit. 

P. S.: Nahoře jsem dělala spíše krátké sloupky, aby měl límeček tak akorát a ne velký planďák.

A aby byl každý mravenčí kabátek originál, udělala jsem mu zapínání na bambulky. Děsný, nejdřív jsem si na ně musela najít návod a pak jsem v domnění, že to nebude vadit, nechala vnitní kolečka šišatá (vystříhaná děrovačkou). Nevadí, ale bambulky jsou širší a nižší, rozhodně ne krásné kouličky, ale kdoví třeba to byl úmysl. a vlastně to tak vypadá i lépe. Takže příště to možná udělám schválně.

Žádné komentáře:

Okomentovat