pátek 14. prosince 2018

Síťovka na vánoční SWAP

Rozpletená síťovka
Na letošní SWAP vymyslela Péťa dvě témata: rukavičky a síťovku. A protože jsme se nemohly shodnout, ponechala obojí. Samozřejmě jsem musela zkusit stihnout obojí. Ne, že bych na to před Vánoci měla čas, ale copak můžu nějaké výzvě odolat?

Při googlení správného významu pro SWAP jsem sice našla tři alternativy, ale žádná nevyjadřovala to, co tím bylo myšleno, takže pro neznalé to znamená výměnu. Každý uplete/uháčkuje, ušije či usíťuje nebo jinak vytvoří buď rukavičky nebo síťovku, nebo obojí, zabalí do neprůhledného obalu a přinese na setkání 13. prosince. Tam se shromáždí balíčky a budou se losovat číslíčka. Minule se to s rukavičkama taky povedlo tak, že si nikdo nevylosoval vlastní, což je super. I když většině lidí, když to dělají poctivě, se jejich výtvor pochopitelně líbí. Někdy dokonce mají tendence si ho raději ponechat (ale pššššt). 

Já jsem na svou síťovku taky patřičně hrdá, i když v tuto chvíli (4. 12.) ještě není hotová. Zbývá mi ještě zakončit několik ok a udělat popruh. 

Nechtělo se mi ji háčkovat, takovou už mám (kupodivu ne tady na blogu) a síťovat ji by byla zbytečná frajeřina (nejde to dělat cestou do práce a doma jsem málo), tak jsem si našla návod na pletenou. Hannah Mason má zdarma návod na Ravelry na Ilene Bag. Už ji má založeno 2940 projektů, takže se dá říct, že se lidem líbí. Podstata je jednoduchá: upletete spodek jako čtverec či obdélník lícovým žerzejem (= líc hladce, rub obrace), nahodíte oka kolem dokola a střídáte dvě řady:
  • všechna oka hladce,
  • dvě oka splést za zadní nit, nahodit.
A to je všechno. Dokonalé, ne?

Autorka má na Ravelry 339 projektů, takže je docela aktivní. Myslím tím v pletení, ne tolik v navrhování. Najdete ji pod přezdívkou iknityouknot.

Žádné komentáře:

Okomentovat