pondělí 10. prosince 2018

Angeliky žínka s želvou

Na Ravelry mám docela dost projektů ve frontě (594 k dnešnímu dni), což znamená, že si je chci uplést, nebo se jimi alespoň inspirovat k tvorbě něčeho podobného. Jedním z nich je plastická želva (Embossed Turtle Cloth). Po té už pokukuji opravdu dlouho. Autorkou je SmarieK. Někdo ji pletl na žínku, někdo třeba na šaty. Nejvíc se mi líbila na dece, kde byly vlnky, pak želva, obojí myslím v pískové barvě a pak to pokračovalo světle modrým mořem s nějakým krajkovým nebo vlnkovým vzorem, možná dokonce i tím, který se mi tolik líbí. Jenže co bych dělala se všema těma dekama, které se mi líbí. Navíc je na ně velká spotřeba a dlouho trvá než se dopletou. A nejsou právě nejvhodnější na každodenní tahání cestou do práce. Pěkná je také na šátku Turtle Beach od Heather Anderson (a ta deka je taky od ní: The Turtles' Journey Blanket).

Takže jsem zvolila žínku a použila nějakou tlustší bavlnu od Vlniky, kterou už mám doma delší dobu. Jelikož mám příze Adina cotton dvě klubka, mohl by z toho být i nějaký menší ručníček. To bych pak měla hezkou sadu. Ze zbytků plánuji udělat odličovací tampónky. Četla jsem o tom na stránkách DROPSu a zaujalo mě to. Taky jsem si jeden malý cvičný vyrobila a funguje to docela dobře. Navíc je to ekologičtější než jednorázové, které vyhazujete. A když si ho upletete vroubkem, budete to mít i s jemným peelingem. Jenom bych byla opatrná s praním v pračce, protože ta by ze všeho toho make-upu, řasenek, očních stínů a tužek nemusela mít úplně radost. Ale slyšela jsem, že si jich ženské napletou do zásoby třeba stovku, postupně je používají a hází do koše na použité prádlo a pak je vyperou všechny pěkně najednou. 

Klubko Adina cotton je stoprocentní bavlna, na sto gramů má 187 metrů a doporučená velikost jehlic je čtyři. Prát na čtyřicet stupňů. Přibývá to docela rychle, šestnáct ok a dvacet dva řad by mělo stačit na čtverec o straně deset centimetrů.

Příslušné návody na žínky či odličovací ubrousky od DROPS najdete pod čísly 130-39 a 130-40. Nějaké další si možná udělám ze zbytků příze Paris po dokončení deky. Napadlo mě, že když je tak tlustá, mohla bych ji rozdělit na 4 a 5 vláken (fakt jich je 9 v jednom klubku!) a plést z nich samostatně, tak bych měla menší a jemnější strukturu žínek.


Žádné komentáře:

Okomentovat