pátek 21. prosince 2018

Počítá se zkušební vzorek?

Minule jsem v článku Vánoční KAL s Upletusi psala o tom, že s Upletusi můžete začít plést na Štědrý den KAL. Může to být cokoliv z přízí, které si od ní koupíte. Nejvíc přemýšlím o tom, že se pustím do nějakého svetříku. Šátků už mám dost. (Ba ne, to se jen tak říká. Ve skutečnosti s jejich pletením nemůžu přestat. Baví mě to. Jsou mi nejmilejší, nejkrásnější a jsem v tom dobrá. Hlavně v krajce. Jak pletu docela dost volně, je to hezké. Naopak je to problém u ponožek. Tak ale k věci.

Když jsem přemýšlela, jaký svetřík bych nahodila a z čeho (naštěstí se v posledních nákupech přízí snažím o to, abych si je kupovala na konkrétní projekty a ne jen tak do foroty), zarazila jsem se na tom, že mám začít na Štědrý den s pletením. Už nějakou dobu se snažím psát si, kdy jsem co začala plést. Jednak se to eviduje na Ravelry a vypadá to dobře, a jednak je pak zajímavé sledovat ten posun, zlepšování se a někdy bohužel i běh času. Vážně už je to rok, co jsem se rozloučila s Lionberry? A ještě o něm nemám článek na blogu?! A Swallowtail Shawl jsem odevzdala už před dvěma roky? A Doodlera mám taky rozdělaného už dva roky? A ještě pořád jsem nepřeložila návod do češtiny?!

Jenže otázkou je, co je začátek. U šátku je to jednoduchý – vezmu klubko, nahodím a jedu. Ale u svetru, kdy dělám zkušební vzorek. Nemá se náhodou už zkušební vzorek považovat jako začátek? Zvlášť, když není pleten anonymním lícovým žerzejem, ale konkrétním vzorem patřícím k onomu svetru?

Nebo si musím vzorek udělat před Štědrým dnem? … To už abych začala. Ono se to nezdá, ale někdy těch patnáct krát patnáct centimetrů trvá docela dlouho. Jednak mě to nebaví a odbíhám k zajímavějším projektům, jednak to z krajkové příze může být spousta oček. A pak ještě následuje přepočítávání, pokud mi nesedne přímo počet ok ke vzorku, jaký je uveden v návodu, nebo k jiné velikosti, která by mi tím pádem padla. A to taky vyžaduje čas. A čistou hlavu. 

A když se to vezme do důsledku. Nemělo by se pak započítat i přemotávání příze do klubíčka? Nebo nedej bože rozdělování jednoho vícenitkového klubka na více klubíček? To totiž taky trvá pekelně dlouho.

Žádné komentáře:

Okomentovat