úterý 18. července 2017

Zapletené úterý v Cafe Pointa

Naše pletací dýchánky miluju. Děláme je na dvou místech – záleží, kdo je původcem. Jana pořádá Zapletené soboty – o prázdninách třeba v úterý nebo jiný všední den – v Cafe Pointa na Hradčanské a Jarmila čtvrtky či soboty ve Vypáleném koťátku také na Hradčanské, ale na druhé straně od metra. Oboje docela leze do peněz, ale už jsem se s tím trochu smířila, protože jako nepražská vnímám všechny ceny v našem hlavním městě jako vysoké.

Nevýhodou setkání s Janou je nutkavá potřeba něco si koupit. Má totiž tak krásná klubíčka, že si je člověk nemůže jenom pohladit a nechat ji, aby je zase odnesla pryč. Kdepak! Ta musí být moje! Aneb jak řekla Ljubica: musím je vlastnit! Dát si je do své skrýše a občas vyndat, pokochat se a až přijde ten správný čas, něco nádherného z nich uplést.

Původně jsem kombinací vlny s bavlnou pohrdala. Vlna je přece lepší – víc hřeje. Nebo ta podzimní s kašmírem, to je ňuchňáníčko a jaký z toho pak bude šátek. Nebo dokonce svetřík? 

Jenže pak jsem si osahala Janin Lothian od Justyny Lorkowské a bylo mi jasné, že to musím mít taky. Rozdíl se dá slovy popsat jen těžko: snad je to měkčí, lehčí, vhodnější na léto?

Teď jenom vymyslet, který šátek nutně potřebuju, abych si mohla koupit klubíky přímo na něj. Ačkoliv mám šanon plný návodů (doslova), z hlavy mě žádný nenapadl. Na Dreambird už mám přízi doma, ten druhý darovaný jsem dostala rovnou s klubíčkem a na Piccadilly už mám taky myslím něco. No a z těch posledních dvou, na které už jsem dlouho žádostivě koukala, to jest Mauve a ... (hm, jak jen se jmenuje, bylo to podobné, jo, Maori), tak ty jsem před pár dny taky nahodila, protože... protože to prostě bylo potřeba. Všechny jehlice/lanka mám teď tedy beznadějně obsazená. 

Ranmorays Riddermark Find Your Fade
Klubíčka Holst Garn mají jednu velkou nevýhodu v tom, že jsou jednobarevná, což pro mě představuje potenciální nudu. Chce to tedy nějaký šátek, který vlastně ani z jiných plést nejde. Hodil by se některý z těch tří/čtyř s listím, které mám vyhlédnuté, ale na některé z nich už jsem si koupila klubíčka dříve a na některé bych chtěla něco vyhrabat ze stashe (anglické vyjádření místa, kde máte něco uloženo, jak mi hezky přeložil kolega: stash má veverka na oříšky, je to taková skrýš, syslírna... a to my pletařky moc dobře víme, o čem je řeč). A tu jsem si vzpomněla, že minule pletla Jitka Find Your Fade od Andrey Mowry (a vypadal v těch zelených kombinacích tak úchvatně. Ono, když se na to dívám, je tenhle šátek celkově trhák: 19. 7. ho mělo 4666 lidí a 20. 7. už 4682 lidí mezi svými projekty. Samozřejmě mohou mít jen nahozeno, nebo ho někdo plete víckrát, ale stejně...

Jenže které barvy zvolit, autorka jich použila sedm! To už je nějakého kombinování. Na druhou stranu doporučovala využít skrýš a „zbytky. Díky proužkům využitým jako přechody by teoreticky mohly být použity i barvy, které spolu samy o sobě tak docela neladí. Když jsem si ale všimla, jak má Jana vyskládané nahoře takové mdlé barvy – dělala to Marie ve svém stylu – požádala jsem ji (Marii) o sestavení kombinace sedmi klubíček, protože mi bylo jasné, že to bude něco úplně jiného, než co bych udělala já a přitom z toho bude znát úžasný cit pro barvu, který Marie rozhodně má. Výsledek můžete posoudit sami na fotce níže. 


A ta druhá barevná kombinace, ptáte se? Tak tu poskládala Ljubica také přímo pro mě. Byla jsem nadšená a moc vděčná oběma. Je zajímavé sledovat, jak kombinují jiní lidé a někdy (jako v těchto dvou případech) můžete být s cizí kombinací ještě spokojenější než se svou vlastní, neboť stále vybíráte ta stejná klubíčka. Takže díky holky!

P. S.: Do té levé kombinace nepatří ta zelená, z ní autorka pletla. :-)

1 komentář:

  1. Krása! Mrzí mě, že jsem chyběla. Musela to být zajímavá debata!

    OdpovědětVymazat