neděle 16. července 2017

Maori

Fotka z Ravelry
Dneska jsem se pustila do nového šátku. Maori od Darii Sorokiny mi učaroval už dávno. Jasně, mohlo by to být tím, že je krajkový a žlutý! Táák krásně žlutý. Návod najdete na Ravelry zde. Má jednu příjemnou vlastnost, je zdarma!

Ideální příze asi bude tloušťky lace, tedy krajková. Ale použít můžete i tloušťku light fingering nebo fingering. Potřebovat budete 400 až 700 metrů. Autorka doporučuje vzorek: 40 ok a 28 řad jsou 4 palce (= 10,16 centimetrů).

Šátek se plete tradičním způsobem jako většina trojúhelníků zeshora směrem dolů, výhodou je, že pokud nebudete trvat na zakončení s nopky (nebo vám na něj nevyjde příze, což by byla ovšem škoda), můžete přestat v kteroukoliv chvíli. Pletení je příjemné i na cestování, protože vzor je relativně jednoduchý, sestávající ze 6 odlišných řad, přičemž všechny rubové se pletou stejně a to obrace.

A pokud máte problém s angličtinou, pomůžu vám s překladem, ale schéma je velice dobře udělané. 

Šátek se vzorem připomínajícím květy si zaslouží nějaký luxusní materiál. Já použila celkem obyčejné klubko ze svých zásob, protože jsem si byla jistá, že mám dostatečné množství. Ale teď si zaboha nemohu vzpomenout, jak se jmenuje. Vím, že je to příze od TOPTEXu, teď už ji asi nemají, a má jen malé množství mohéru. Po trošce googlení vu'a la jmenuje se Paris a na Fleru ji dokonce ve stejné barvě nabízí za 43 Kč Adambio. Návin: na 50 g má 190 metrů, složení 70 % akryl a 30 % mohér. Doporučené jehlice číslo 4. Pletu velice volně, takže na krajkový šátek mi bohatě stačí 3,5. Testuji kovové KNIT-PRO, které jsem zakoupila počátkem června v Zapletenu v Brně pro svou kamarádku Janu... akorát jsem je chtěla vyzkoušet (a ona souhlasila). ... Mimochodem je to krásný klasický případ, proč mít radši Brno – v Praze se nám tyhle jehlice nepodařilo sehnat.

A na výsledek mojí snahy si ještě musíte chvíli počkat, teď (počátkem srpna, když to píšu) je prioritou MKAL Cassie Rosse. Ale ještě vám prozradím, že mě napadlo zbytky připlést k růžové vlně od Tvořivé ovečky a udělat působivý svetřík.

Žádné komentáře:

Okomentovat