čtvrtek 25. února 2016

Bláznivě děrovaný růžový šátek

Asi týden nebo dva jsem neměla v Praze rozdělaný žádný pletací projekt a už jsem z toho začala být pořádně nervózní. Chtělo by to mít v metru zase do čeho píchnout. Už se ani tolik nebavím tím, jak mě lidé v MHD nebo na jezdících schodech okukují, spíš se nudím, když jedu jen tak, a připadá mi to jako ztráta času. Třicet nebo čtyřicet minut navíc můžu dvakrát denně dělat něco, co mě baví, tak proč toho nevyužít?

Někdy si čtu, ale těžko se mi dělají poznámky, nebo když pak celý den koukám do počítače, nechce se mi ještě k tomu číst ve volnu. Někdy medituji, ale pletení mám pro chvíle v hromadné dopravě nejraději. Obvykle se mi podaří najít místo k sezení, takže se své zálibě mohu v klidu věnovat. Jen neztratit pojem o čase a nepřejet...

Můj nový projekt ještě pořád není svetr fair isle. Psychicky jsem to nevydržela a opět jsem se pustila do šátku. Tentokrát do hodně krajkového vzoru Ethereal Bliss od DROPS Design (naleznete zde). Název v překladu znamená „éterická blaženost“ a potřebujete na něj 250 gramů příze Baby Alpaca Silk, která se řadí do skupiny A (což znamená rozpětí zkušebního vzorku 23–26 ok) spolu s Lace, Kid-Silk, Fabel, Delight a dalšími. Skládá se ze 70% alpaky, 30% hedvábí a na 50 gramech je cca 167 metrů, doporučená síla jehlic je 3 mm. Abyste měli šátek stejně velký, měl by vám vzorek vyjít 24 ok x 32 řad lícovým žerzejem / 45 řad vroubkovým vzorem = 10 x 10 cm.

Já jsem se rozhodla použít růžovo-bílou přízi Aneta od Vlnapu. Na 50 gramech je 175 metrů a doporučená síla jehlic je 3–3,5 mm. Mně se pletení z celého klubíčka pořád zdálo takové nějaké divné (moc růžové) a tlusté, a tak jsem pracně (opravdu nedoporučuji!) přízi rozmotala na klubíčka tvořená po dvou vláknech. Bylo třeba mít sudý počet klubíček, protože v jednom klubku se nachází pět nitek. Výsledná příze se mi líbí rozhodně více. Složením je to 55 % akryl, 45 % bavlna, je příjemně hebká a mírně lesklá a přírodní materiál je pochopitelně výhodou.

Zatím jsem hodně na začátku, doplétám základní trojúhelník vroubkovým vzorem, ale opravdu mě to baví.

Žádné komentáře:

Okomentovat