pátek 5. dubna 2024

Camilla Vad: Field Sweater (1)

Vyhlídla jsem si svetřík s obilnými klásky od Camilla Vad. Nejprve jsem pro něj plánovala dvě zajímavé barvy v domnění, že klásky vypletu jednou barvou a tou druhou – nudně jednobarevnou – udělám tělo. 

Jenže když jsem se pořádně zadívala do návodu, zjistila jsem, že se celý svetřík plete jednou základní barvou, akorát v horní části se k základní přízi přidá mohér v odlišné barvě a to způsobí jinou barvu klásků. Ojoj, co teď? 

Rozhodla jsem se přidat zlatou Paiu a místo svetříku mít spíš tričko, protože základní přízi tvoří tři klubka Malabriga Susurro, které obsahuje len a hedvábí a připadá mi, že by bylo vhodné na nošení přímo na tělo. 

Sedlo s obilnými klásky navlečené na figuríně, abych věděla, jak mi padne

Ze Susurra pletu poprvé, takže jsem zvědavá, jak se bude nosit, jak bude vypadat po vyprání a tak dál. Jinak musím souhlasit, že vypadá bombasticky. Ostatně nejspíš i na první fotce vidíte, že hází různé odlesky a je jen těžko možné definovat barvu. Je to Plome, hodně zjednodušeně fialová. Připadá mi ale, že v sobě má místečka žlutá, proto jsem k ní vybrala zlatou Paiu od Filcolany. Navíc jsem zamýšlela tričko dokončit do Štědrého dne (2023) a vyfotit se s ním u stromečku, protože na mě působí trochu vánočním dojmem díky své třpytivosti.

Už se to blíží... ještě lem a rukávy

Malabrigo Susurro má 297 metrů na 100 g klubko, s následujícím složením:

  • 50 % morušové hedvábí,
  • 25 % len,
  • 25 % merino vlna.

Příze je navinuta jako single ply (jen jeden zákrut) a má šíři označovanou jako sport. Právě sloučení těchto tří velmi odlišných vláken má za následek úžasnou hloubku barvy, která dodává přízi téměř kovový lesk. Výrobce navíc uvádí, že příze má úžasnou rovnováhu díky ostrému kontrastu mezi hrubou texturou lnu a hedvábností merina. ;-) 

Ale dost reklamy, připadá mi, že se velmi brzy jeví jako poněkud ošoupaná či opoužívaná. Na druhou stranu to je u lnu celkem normální. A prý je s používáním hezčí a hezčí. Tak uvidíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat