čtvrtek 1. července 2021

Červencové povídky

Jak jistě velmi dobře víte, miluju seriály a série, taky o tom někdy napíšu článek ;-), ale teď je čas upozornit vás na novou pondělní sérii a to povídkovou. 

Celé letní prázdniny (červenec a srpen) se budou každé pondělí postupně zveřejňovat moje povídky. I když mohou být založeny na skutečných událostech, upozorňuji předem, že jsou tvořivě pozměněny. 

Hned ta první (příští pondělí) vznikla na základě spisovatelského kalendáře René Nekudy, takže v rámci cvičení psaní. Zadání bylo Podívej, co jsem tady našel…

25. 8. 2021: Ukázalo se, že i když si nechám dost času dopředu, neměla bych slibovat povídky, které ještě nemám napsané. Možná se mi totiž nějakou podaří napsat cestou autobusem do práce, ale možná taky ne. A přece jen nechci publikovat nějaké bláboly, nedokončené povídky apod. Na psaní to chce inspiraci. A taky čas. A ten jsem od dubna věnovala spíš svatebním přípravám. Ale místo zrušení celé série si říkám, že je doplním zpětně. Snad, možná. Už to sice není ono a neužijete si povídkové prázdniny s Angelikou, ale na podzim se nějaká ta povídka taky hodí. 

Předposlední povídka Podivný pár pod železničním mostem mě napadla, když jsem si představila představila, jak divně může vypadat předávání vytištěných svatebních fotek na zvláštním místě. Zejména, kdyby byl fotografem výrazně starší muž. A chtěla jsem tento námět zpracovat do příběhu o padesáti slovech. Je to pro mě tak trochu výzva, abych se do tak malého prostoru vešla. Výhodou je použít k psaní Word, který slova přepočítává sám. Občas si s tímto formátem hraji, protože jinak mám sklony popisovat vše do co největších podrobností a pak to děsně dlouho trvá a já vypadnu z té správné nálady dřív, než dokončím povídku.

Žádné komentáře:

Okomentovat