sobota 26. června 2021

Tour de Fleece 2021 (TDF 2021)

Máme tu první den závodu Tour de Fleece! A já se do předení pustila už včera. Dalo by se spekulovat o tom, jestli je to předčasně, protože už se na předení chystám několikátý měsíc. Vlastně už hodně dlouho mám ten krásný modrý česanec stále ještě ve formě česance. 

S Tour de Fleecem – snaha o každodenní předení či pletení – jsem začala už v roce 2017. Ještě nikdy jsem ho nedokončila, protože mi do toho vleze jedna až dvě dovolené. Ani letos tomu nebude jinak. Ale vždycky je lepší příst alespoň týden v kuse, než se k tomu celý rok odhodlávat. 

Letos se asi vykašlu na nějaké dny klidu, náročnějšího předení, předení „na rychlost“ a dám si jenom jeden cíl: zpracovat modrý česanec. Uvažovala jsem, že upředu teňoulinkou jednonitku na krajkový Shetlandský šátek, který si sama navrhnu. Výhodou by byla menší spotřeba. Když totiž seskám dvě jednonitky, budu mít větší spotřebu a možná ne takovou délku, jakou bych potřebovala. Na druhou stranu jsem v předení teprve začátečník (navzdory době po jakou se o to snažím), takže by možná bylo příliš rizikové z málopevné jednonitky plést rovnou krajkový šátek, který může být teoreticky dost namáhaný už při napínání, natož při nošení. Takže radši seskat?

Jenže pak můžu mít přízi zbytečně tlustou. Na krajkový šátek, který se má protáhnout prstýnkem. No, v nejhorším případě se neprotáhne. Ale byla by to škoda. Česanec je totiž luxusní. Už jsem o něm psala v článku Třpytivá modrá.

Žádné komentáře:

Okomentovat