pátek 25. října 2019

Šití trička podruhé

Dnešní hodina šití – náhradní za 19. 9. – začínala netradičně v 16:15. Nejdřív jsem si myslela, jak budu mít spoustu času a zajdu se před tím ještě podívat na látky. Do Sázavské nebo Haškové, to je celkem jedno. Měla jsem chuť udělat si něčím radost, protože v práci je to teď dost náročné. Ale nakonec jsem v práci ještě dodělávala povinnosti, aby aspoň jedna část toho, co měla být do úterý hotová, byla předpřipravená. Když jsem viděla, že nestíhám, napsala jsem lektorce alespoň omluvnou smsku, aby věděla, co se mnou je. Nakonec jsem přišla snad až v pět. Takže jsem pak pochopitelně neměla čas udělat ten kanýrek, na který jsem se celou dobu těšila! K vzteku.

Teď ani nevím, čím jsem dnes začínala. Myslím, že rukávy už jsem měla všité od včerejška, takže bylo potřeba sešít boky (přední a zadní díl k sobě) a zároveň s tím se dělaly vsazené rukávy. Což je super, protože to jsou vlastně jen dvoje dlouhá šití, ale je třeba to mít předem našpendlené, protože ten streč je děsně klouzavá potvora. Kór ten můj tenoučký. Šilo se na overlocku, který zároveň odkrajuje přebytečnou látku. Tím víc se člověk bojí, protože chybu už nejde leckdy spravit pouhým vypáráním, když se to odřízne. 

Podařilo se mi tam udělat jednu díru – vrchní nebo spodní látka nedosáhla tolik do kraje, jak bylo třeba, aby ji stroj chytil, ale Bára to spravila, takže nakonec dobrý. Nebo ne?

Následovalo zkoušení naruby. Nevím proč, ale zkoušeli to tak všichni. Asi aby se do toho rovnou dalo sáhnout. Moje pyžamo vypadalo děsně. Široké, velké, nesedící. Zkrátka pyžamo místo trička. I Bára byla překvapená, jak je to možné. No, já ještě víc, dokonce jsem nadhodila, že třeba mají špatně popsané střihy, protože velikost 36 mi má být malá a ne že to mám jako stan.

Takže následovalo špendlení, opatrné svlékání (hodně opatrné!), zakreslování nových linií, sešpendlení a opětovné šití na overlocku. Nezpochybnitelnou výhodou je, že vám nemůže vzniknout díra, když na overlocku sešíváte již jednou sešitou látku akorát o kousek dál. Zato vám vzniká celkem zbytečně velký odpad. Každopádně výsledek byl výrazně lepší.

To už se čas ale nachýlil, takže jenom rychle našpendlit a na běžném stroji overlockovým stehem obšít založený výstřih, rukávy a spodek.

Žádné komentáře:

Okomentovat