čtvrtek 17. října 2019

Knitboop: Bojagi 1

Čtrnáctého října na mě na Ravelry vykoukl šátkový KAL od knitboop. Jako bych něco takového měla zapotřebí. Vzor byl zdarma, tak jsem si ho přidala do knihovničky a podívala se na něj. Málem to skončilo jako u spousty jiných vzorů – šla jsem se věnovat zase něčemu dalšímu – ale tenhle mě zaujal svým „příběhem“ a originalitou. Lístečky, mozaikový vzor a vroubek: jednoduché a elegantní.

Ačkoliv jsem právě měla na trojkách nahozený šátek s brioškama. Ten dlouho vysněný Sudden Bliss, neodolala jsem a hned se rozhodla, že tohle musím začít KALit ihned. Pryč s předsevzetími o nenačínání nového, nebo zimy strávené pouze se šátky Stephena Westa a jejich dokončováním. 

Při nejbližší příležitosti jsem vyrazila do Moje klubko, kde jsem si dlouho nemohla vybrat vhodnou přízi, až nakonec jsem sáhla po ponožkovce Best socks z VlnaHep za 160 Kč. Nadchla mě fialovo-modro-červená, kterou jsem se rozhodla zkombinovat s bláznivou směskou zářivých, kterou použiju na krajkovou část. A rovnou jsem si koupila i jehlice. O nich zase někdy příště.

Jak jsem mluvila o tom příběhu, tak autorka uvádí, že bojagi je korejský výraz pro čtverec z látky, který se používá k zabalení svačiny, nebo třeba dárků. A krajkový motiv na tomto šátku připomíná právě tento látkový čtverec svázaný do úhledného balíčku. 

Doporučena je příze fingering ve dvou barvách: 366 a 275 metrů. Řekla bych, že šátek bude nejlépe vypadat s jednobarevnými nebo jemně melírovanými přízemi, případně s hodně dlouhými přechody barev. Ale jelikož jsem nic takového nesehnala, zkusila jsem trochu bláznivější verzi. 

Chvíli jsem dumala, co s tímto šátkem udělám. Zamýšlela jsem ho jako dárek, ale nevěděla jsem, komu bych se takovými barvami strefila do vkusu a koho jím opravdu potěšila. Není právě vhodný pro praní v pračce. 

A pak jsem jednou kamarádce líčila, jak si v těžších obdobích dělám radost nákupy klubek a ukázala jí to modrofialové. Byla jím totálně nadšená. Vytáhla jsem druhou bláznivě barevnou variantu a i ta se jí líbila. 

Při představě (a ukázce malého vzorku) šátku jen pro ni se krásně rozzářila. A tak máme obě jasno – zase na tyhle Vánoce, navzdory předsevzetím, že už to neudělám, pletu dárek!

Žádné komentáře:

Okomentovat