středa 6. května 2015

Zentanglový deník

2022 – snažím se kreslit „lepší“ věci než zentangle. Portréty, architekturu – sketching, no uvidíme, co z toho bude...

2020  dělám na tom a nemusím se stydět. 

2019  čas začít znova kreslit ;-)

2015  chronologicky
Pá 18. 9.: Co se týče zentanglu, pořád si kreslím nějaké nové vzory, některé se mi hned zalíbí, a tak je začnu nadšeně nebo posedle používat občas nebo všude a jiné si snad ani nevyzkouším naostro, protože jsou takové nějaké divné a zůstalo by za nimi moc nevyužitého místa. Nejnověji si teď pohrávám s myšlenkou na vlastní zentanglové omalovánky.

Út 2. 6.: Dneska jsem nakreslila pěkných pár tanglů: velkých i malých, do kalendáře, i jen tak podlouhlé – záložky? Japonské svitky? Už se těším, až se vám s nimi pochlubím.

Út 19. 5.: Včera jsem dokreslila Zentanglové kočky pro kamarádku k narozeninám. Bylo to docela zábavné. ;-) Ještě bych k velkému obrázku ráda vytvořila dva menší jako doplnění. Tady můžete vidět Květnový zentangle už umístěný v mém kalendáři. 

St 13. 5.: Kreslení Zentanglu mě baví... místo úmorné práci na kalendáři si jen tak čmrkám. Nezávazně si kreslím, co mě napadne. Zamilovala jsem si určité vzory a stále je opakuji, ale pořád jsou něčím nové a vzrušující. Dnešní nápad je nakreslit znamení zvěrokruhu a pak je umístit k patřičným textům na mém webu Angelika čarodějka. Inspirací mi byla umělkyně Marie Brožová, neboť ta teď ilustruje knihu k astrologii svými kouzelnými kresbami. 

Út 5. 5.: Poslední dobou jsem zentanglové kreslení trochu zanedbávala, ale o víkendu jsem nakreslila pár kabelek a přišlo mi to tak fantastické, že se na další kreslení těším. Mimo jiné také pracuji na kalendáři... jeden už jsem darovala kamarádce k narozeninám, resp. je pro ni nakreslený a viděla ho rozložený, teď už mi zbývá jenom pomocí Gum Fixu, sundavatelné lepicí gumy, nalepit obrázky na příslušná místa polotovaru. A druhý kalendář si chci vyrobit pro sebe, pár obrázků už také mám, tak přemýšlím, že si ho vyvěsím jen s některými, abych ho měla co nejdříve aktuální.
 
Čt 2. 2.: Někdy se mi už do kreslení zentanglu moc nechce. Připadá mi, že už všechno umím, nebo že mám na výběr tak strašně moc vzorů, že nevím, do kterého se pustit, který si zopakovat či procvičit a mám chuť toho nechat. Taky se mi zdá, že to zbytečně zabírá spoustu času. A k čemu?

„K čemu to vlastně je?“ ptá se většina lidí, kterým zentanglové čtverečky ukazuji. Zpočátku jsem nevěděla, co na to odpovědět. Prakticky vzato k ničemu. Naprosto k ničemu. Co taky chcete dělat s pomalovaným čtverečkem 10 krát 10 centimetrů? Ale k čemu je umění? Všechny ty obrazy, sochy... ale i fontány. Obvykle nejsou k pití vody. Jsou jenom hezké. Ano, krásné věci zdobí náš byt, dům, stát, svět... poutají naši pozornost a zahřívají naši duši. Jsou to věci na ozdobu, pro parádu. A taky pro trénink spousty užitečných věcí, třeba zklidnění a relaxace, ale taky dokončování, což jak víte potřebuji, rozhodně si cvičíte soustředění, motoriku (jde o jemné tahy blízko u sebe), ale taky sebevědomí, protože gumovat nemůžete. Když si na nějaký zentanglový projekt troufnete a pustíte se do něj, už nejde couvnout. Můžete ho sice nechat rozdělaný, ale nemůžete to jako v pletení vypárat a místo svetru zase uplést ponožky.
 
St 28. 1. 2015: Zentangle jsemchtěla zkusit jen tak. Vypadalo to jako neškodné čmrlikání na pár minut. Jednoduchý tvary fixem, ze kterých vznikne hezký abstraktní obrázek. Ale pak se ukázalo, že je to přece jenom trochu jinak. I tahle zvláštní – a směšně jednoduchá? – kresba má svá pravdila. A má jich dost.

I když jsou první kresby z pohledu těch dalších znašně primitivní, nelze jim upřít jisté kouzlo. Někdy totiž člověk intuitivně dodržuje určité pravidlo, které sám ještě přesně nezná. A jindy ho překvapí, jak jednoduchá věc dodá jeho malůvce hloubku, výraz nebo třeba atmosféru.

Žádné komentáře:

Okomentovat